Hondenetiquette   6 comments

Deze link werd vandaag door een van onze leden op het Drentenforum geplaatst. Ik vind dit wel zo belangrijk, dat ik hem hier ook plaats. Voor mijn mede-hondeneigenaren en -liefhebbers. Doe er je voordeel mee.

Zoals de slotzin luidt: Een tolerante, veilige en vriendelijke samenleving voor ons en onze honden maken we samen.

Posted 12 april 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Weetjes

Tagged with ,

6 responses to “Hondenetiquette

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wij doen ons best Bea, jij en ik om ons aan de hondenetiquette te houden, toch?

    Hermien Gerritsen
  2. Heel goed om hier aandacht aan te besteden, je weet dat ik er moeite mee heb als honden los lopen en dat terwijl ik zelf een hond had, in de bossen liep die altijd vast alleen al vanwege het feit dat ik niet kan waarnemen wat hij kon waarnemen, in landbouwterreinen liep hij wel altijd los maar als mensen naderden riep ik hem altijd terug en ging die aan de lijn, een kleine moeite vind ik. Nu ik een vriend heb die bang is voor honden merk ik hoe goed dat eigenlijk is, bij iedere loslopende hond die we tegenkomen voel ik hoe hij verstijft, het is niet leuk om een ontspannen wandeling te willen maken en dan te merken dat je hierdoor nog meer gespannen wordt dan je al was, en die honden merken dat , ik zie het aan hun gedrag. De baasjes zijn inderdaad het ergste de hond loopt al 5 minuten om ons heen te dartelen voor de eigenaren de hoek om lopen en dan pas zien wat er aan de hand is.
    Mijn idee heb je overzicht over de situatie , laat ze dan lekker rennen , maar heb je obstakels in je zichtbeeld dan hou de hond bij je. En ik weet ook dat er mensen zijn die hun hond wel goed onder controle hebben maar als buitenstaander kun je dat niet inschatten, daarom dat ik hoe gek ik ook ben op honden nooit zomaar een vreemde hond zal aaien.
    Op deze manier kunnen we inderdaad allemaal van het zelfde stukje Nederland genieten.

  3. Ha die Bea
    ik heb de Hondenetiquette opgeslagen
    kom ook wel momenten tegen dat ik denk kan dat nu niet anders
    ja dus
    fijne avond

  4. Voor een groot deel hou ik me wel aan de hondenetiquette Bea en Mandy ook😉 Als de katten van alle buren nu ook zo zouden reageren dan was dat best prettig want nu is mijn voortuin een grote kattenbak!

  5. Verdraagzaamheid, en het besef dat voor een hoop (eenzame) mensen, hun huisdier alles is wat ze nog hebben, en daar een hoop plezier aan beleven, is toch niet zo moeilijk op te brengen? Natuurlijk zijn er wel grezen aan het gedrag van een hond, maar dat ligt niet aan het beestje zelf.

Geef een reactie

