Kijk nou wat ik vanochtend in mijn mailbox vond   6 comments

Welke gevolgen heeft de financiële crisis nou in de praktijk?

De bananenhandelaar is de pisang,
de tabakshandelaar is de sigaar,
de bakker verdient geen brood meer,
de herenmode is de das omgedaan,
de lampenwinkeliers zien de toekomst duister in,
de scheepvaart is de wind uit de zeilen genomen,
de houthakker gooit het bijltje erbij neer,
de kousenfabrieken zien er geen gat meer in,
de horlogemakers zouden de tijd willen terugzetten,
de confectie-industrie moet er een mouw aan passen,
de tuinders heeft men knollen voor citroenen verkocht,
de binnenschippers zijn aan lager wal geraakt,
de chauffeurs zijn de macht over het stuur kwijt,
de wegen zijn aan belasting bezweken,
de wielrenners weten niet meer rond te komen,
de badmeesters kunnen het hoofd niet meer boven water houden,
de bierbrouwers moeten uit een ander vaatje tappen,
de bioscopen daar valt het doek voor,
de kwekers zitten op zwart zaad,
de schoorsteenvegers komen op straat te staan,
de stratenmakers kunnen wel op het dak gaan zitten,
de mijnbouw graaft zijn eigen graf,
de spoorwegen zijn het spoor bijster,
de luchtvaartmaatschappijen vliegen de lucht in,
de metselaars zitten in de put,
de caféhouder is het zat,
de kapper zit met zijn handen in het haar,
de boer is uit het veld geslagen en
de wapenindustrie ziet dat er geen schot meer in de zaak zit

 

En tijdens mijn ochtendwandeling met Diesel zag ik twee kwikstaartjes. Helaas kwikten zij te kwiek voor mij, zodat ik m’n camcordertje niet snel genoeg in stelling kon brengen. Maar ik werd er wèl heel vrolijk van.

6 responses to “Kijk nou wat ik vanochtend in mijn mailbox vond

Subscribe to comments with RSS.

  1. Harstikke leuk Bea, maar het is natuurlijk wel een triest lijstje hoor. Wat ons allemaal nog te wachten staat weet ik niet, maar dat het niet rooskleurig zal zijn, is wel zeker.

  2. Ach ja, met wat humor komen we er wel hè. Hij is leuk. Weet je nog? Dat kwikstaartje bij mij dat verliefd was op zichzelf? En mijn auto eronder scheet? haha
    xsjer

  3. Het is al oud, maar blijft leuk en bij de tijd Bea, de plannen van het kabinet zagen er niet bepaald rooskleurig uit en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren nu het overleg is gestrand. Wat mij wel opvalt is dat altijd de minste inkomens het zwaarst worden getroffen, dus van mij mogen ze nog even doormodderen.

  4. ha die Bea
    ja een mooi schrijfsel en zo is het helaas ook nog
    kwikstaartjes zie ik ook regelmatig , moet je wel een goede camera hebben en veel geduld
    nog een fijne avond

  5. Gelukkig lees ik niets over fotografen 🙂

  6. Dank je Bea
    zal zo afsluiten en zien dat ik een goede nachrrust krijg
    welterusten

Geef een reactie

