Jachttraining 24-4-12   4 comments

Vanavond, eh ….. inmiddels gisteravond, getraind aan de Zandvanger. Dat is hiervandaan een stukje voorbij Diepenheim.
Dit keer waren we alle 8 present plus 2 echtgenotes en 2 kinderen.
Wij begonnen met aangelijnd en los volgen. Voordat wij aan de beurt waren hadden 2 teefjes allebei uitgebreid zitten plassen tijdens het achtje. De ene aan de rechterkant en de andere aan de linkerkant. Toen was het onze beurt. De trainer, G., zei tegen mij wacht maar even, want dat wordt niks en pakte de paaltjes op om ze een stuk naar achteren weer in de grond te steken. Blij toe. Hij vond het trouwens nou es leuk om cijfers te geven. Wij kregen een 10. Echter, bij het teruglopen naar onze “wachtkamer” kon Diesel het niet laten en tilde vlak ervoor zijn poot op. #-o G. riep gelijk, dat kost je een punt. Nu wordt het een 9.
Uitsturen en komen op bevel. G. riep: heel goed, heel mooi, maar nu je weet dat hij het goed doet volgende keer niet meer met gespreide armen gaan staan.
Hierna werd de groep in 2-en gesplitst. Er bleven er 4 bij de trainer en wij gingen met de helper mee. De honden moesten over het breedste deel van de Schipbeek daar zwemmen.
Helper, zijn naam begint toevallig ook met een H., bleef aan één kant, wij vieren liepen over een lange smalle soort brug naar de overkant en daar langs het water tot we op ongeveer dezelfde hoogte waren. De eerste 2 hondjes dachten kennelijk bekijk het maar en renden eerst wat heen en weer om vervolgens naar die brug te lopen en daar over te steken en naar hun roepende baasjes te gaan. H. zei toen, dan Diesel maar eerst en Diesel mijn braverik ging zodra ik hem riep te water en zwom over. Terwijl hij op ongeveer een derde van de afstand was liet helper het 4e hondje, een Heidewachtel, gaan en die zwom braaf achter Diesel aan.
Daarna werd er gewisseld. Wij liepen terug naar G. voor eerst een kort apport. Dat ging goed. Ook al had het zielige konijntje volgens mij al een jaar in de vriezer gelegen en had het voor wij aan de beurt waren allang een dwarslaesie opgelopen. :mrgreen:
Daarna een markeerapport. De eerste keer wachtte ik nogal lang, want ik had wel een prrrrt gehoord, maar geen dummy zien gooien ofzo. Op een “toe maar” van G. zette ik Diesel in, maar hij had het duidelijk ook niet gezien. Dus ik heb dat gezegd en hem terug geroepen. De 2e keer zagen wij beiden duidelijk een dummy gegooid worden en die kwam goed en snel binnen.
Het apport uit diep water ging goed, behalve dat hij de dummy niet mooi zittend afgaf, maar vlak voor mijn voeten liet vallen om zich vervolgens lekker te schudden. #-o
Om half negen zijn we ermee gestopt en hebben de baasjes, aanwezige echtgenotes en kinderen samen nog even iets gedronken.

Posted 25 april 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with ,

4 responses to “Jachttraining 24-4-12

Subscribe to comments with RSS.

  1. nu van mij een 10 hoor
    fijne dag

  2. Top samen gewerkt!

  3. Lijkt me best leuk voor Lady om eens een dagje mee te draaien. wat zou ze er een puinhoop van maken🙂

  4. Om een tien te krijgen, moet het natuurlijk wel harstikke goed gaan Bea….leuk voor je hoor, “Bovenste beste brave Diesel” toch?

Geef een reactie

