Ben me ròt geschrokken   9 comments

Nou, om te beginnen zag het er niet naar uit, maar vanmiddag was het alweer een bijzondere wandeling.

Wij lopen gewoon helemaal alleen met z’n tweetjes lekker door het bos en nadat Diesel zijn behoefte gedaan heeft probeer ik een paar foto’s te maken. Komen we op een gegeven moment een mevrouw tegen met twee kleine poedeltjes, die we wel vaker zien daar. Dus, wij maken een babbeltje en de hondjes gaan gewoon vrolijk met elkaar om ook al zijn ze alle 3 van het mannelijk geslacht. De kleinste keft nog wel es, maar daar trekt Diesel zich allang niks meer van aan. Als we uitgebabbeld zijn, gaan we allebei verder. In tegenovergestelde richting. Op een gegeven moment loop ik met Diesel op een brede zandweg. Wijd en zijd niks of niemand te zien, dus ik besluit dat we even gaan oefenen met de zitfluit. Het gaat prima. Dan stuur ik hem vooruit en fluit hem weer in. Gaat ook goed, hoewel het sneller kan vind ik. Maar ja daarom oefen je ook natuurlijk. Diesel krijgt een beloning en we wandelen gewoon lekker door.

Aan het einde van die weg staat een bankje en loopt de weg naar links. Rechts loopt een andere weg, met een soort slagboom ervoor. Op die kruising aangekomen zie ik over de weg met slagboom een bekende aankomen op de fiets, met zijn hondje, een soort fox-kruising genaamd Vlekje, los ernaast. Diesel begroet ze enthousiast. Bekende zet een lang been aan de grond en Diesel danst en springt er eerst een beetje omheen van enthousiasme en Vlekje doet dat bij mij. Die kleine kan behoorlijk hoog springen, maar daar lig ik niet wakker van.

Wij staan even te praten en naar de bokkesprongen van onze honden te kijken, als er uit diezelfde weg als waar de anderen vandaan kwamen een man(netje) aan komt fietsen. Hij slingert om die afsluiting heen, Vlekje blaft en Diesel loopt naar de fiets, blaft (zowaar) en springt op, overigens zonder iets of iemand te raken. Ik brul UH! en hij rent terug en een beetje rond. De man stopt en zegt: “Je moet die hond vasthouden. Zal ik hem even”. Die bekende van mij zei later tegen mij: “ik dacht dat hij een grapje maakte”. Niet dus! Vóór we het in de gaten hebben haalt die man een klauwhamer uit z’n fietstas jeeksen maakt aanstalten om ermee naar Diesel te slaan.  Die natuurlijk allang weg was. Terwijl ik m’n hand in m’n zak stak om m’n camcordertje te pakken riep ik Diesel bij me en zei zo rustig mogelijk: dat zou ik niet doen als ik u was. Hij deed de hamer weer in z’n fietstas en fietste door. Terwijl wij nog even napraatten. Hoe is het mogelijk!

Om weer even rust in m’n donder te krijgen heb ik met Diesel het laatste stukje naar de auto nog even het volgen geoefend. Dat ging prima gelukkig. Maar ik moest nu dit eerst even van me afschrijven.

Posted 26 april 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

Tagged with , ,

9 responses to “Ben me ròt geschrokken

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bah..heb je goed gedaan Bea. Goed dat diesel zo naar jou luistert. Nogmaals bah.

  2. Wat heb je toch een vreselijke onmensen, zo langzamerhand is het zelfs gevaarlijk om met je hondjes te wandelen, een klauwhamer notabene! Wat een hufter Bea, gelukkig was je niet alleen maar je weet het toch maar nooit, Diesel maar gaan leren onmiddellijk wel te bijten als er gevaar is van mij mag hij!!!

  3. Dit slaat werkelijk he-le-maal nergens op Bea

  4. had je nog een foto gemaakt van hem? wel slim idee trouwens

  5. en dan dat je denkt dat mensen je verhalen over je wandeling misschien saai of vervelend gaan vinden?? jemigggggg wat een verhaal… niet te geloven zeg. Wat goed hoe rustig je bleef en Dielse heeft natuurlijk aangevoeld dat het geen goed persoon was en wilde hem alvast even waarschuwen door te springen😉
    Maar goed, hoe dan ook…. er lopen (fietsen!) vreemde mensen rond op de wereld…….

  6. Die persoon komt me behoorlijk gestoord over, ik hoop dat je dit soort wanstaltig gedrag snel van je af kunt zetten en je het niet persoonlijk aantrekt.

    Jetskefotografie
  7. helaas Bea
    zo zijn ze er ook
    ik wandel veel hier op de hei en in het bos , ken bijna elke hond en via hen het baasje
    zijn er bij die soms komen groeten ja en dan lig je zowat op de grond haha
    ik heb nog niet gehoord dat een hond met het baasje er bij iemand heeft gebeten of zo iets
    hopelijk heb je altijd camera erbij dit soort figuren kan slecht tegen hun verlies
    wens je een goede nacht

  8. Wat weer een verhaal. Diesel heeft goed begrepen dat dit mannetje niet deugd vandaar dat hij ook ging blaffen.Hoewel ik het soms ook wel eng vind als de honden op boerderijen en dan meestal herders met een rotgang luid blaffend op je afkomen vliegen.Maar als je stil blijft staan druipen ze meestal wel af.Met ook de gedachte als deze hond echt vals is deze niet los loopt. Ik hoop voor je dat je niet veel van deze mannetjes tegen komt. Fijn weekend Groetjes Anna

  9. Jee Bea, wat verschrikkelijk dat dit gebeurd is. Het is niet te geloven, wat een gek. Die man loopt niet alleen met een wapen op straat maar dreigt er ook mee. Goed van jou om gelijk je camara te pakken. Goede tip.
    Nou blij dat het goed is afgelopen maar toch dat zoiets gebeurd zonder echt dat er heel veel aan de hand is is echt van de zotten.

    knuffels Txx

Geef een reactie

