Stomverbaasd   7 comments

Misschien wordt het voor sommige mensen vervelend om maar steeds verhalen over onze wandelingen te lezen, maar dit vond ik bijzonder genoeg om er een klein stukje aan te wijden.

Gistermiddag waren wij zoals gewoonlijk gaan wandelen (en natúúrlijk ook weer zwemmen). Hermien was nèt voor ons aangekomen op de plek waar wij altijd onze auto parkeren en Diesel holde vrolijk achter zijn vriendinnetjes aan. Hermien en ik hadden wel weer wat te babbelen en toen gebeurde het.

We liepen over een vrij breed zandpad toen we ineens vanuit de bosrand rechts gekraak hoorden en voor we er erg in hadden vloog er een ree vlak voor ons langs de weg over en aan de andere kant het bos in. En nu komt het ………………….. vlak erachteraan een ieniemienie ………………… MarkiesjeStomverbaasd waren wij. Het was trouwens ook nog best een komisch gezicht ook.

Ik had gelukkig nog wel het benul om op de stopfluit te blazen en Diesel maakte mij trots, want hij keek gespannen het ree na, maar bleef wel acuut stokstijf staan.  Zijn aanleg plus alle tijd en moeite die we in de verschillende trainingen steken beginnen nu toch echt wel hun vruchten af te werpen.

Een eindje verder pikte Lola het spoor van dat ree op en begon het te volgen. Hermien riep haar, maar ze had duidelijk even last van bananen in de oren. Diesel zou wel even helpen en ging erachteraan en toen ik hem infloot kwamen beiden gelukkig netjes terug. Ik hou bij zulke dingen altijd m’n hart vast, want je wilt natuurlijk absoluut niet dat je hond gaat hetzen en van Lola zouden we dat ook niet willen, maar dat kleine Markiesje ………… tsjonge-jonge.

Posted 26 april 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , , ,

7 responses to “Stomverbaasd

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bea..probeer eens wat duidelijker te zijn. Het is anders niet goed te lezen. Heb je het over een zonnescherm ? 🙂

  2. hahaha das grappig, ik zie dat hondje al helemaal gaan!! komisch!
    En knap van Diesel toch…. kan me voorstellen dat ie er ook even graag achteraan gegaan was!!

  3. Kijk…..hier komt toch opvoeding en dicipline om de hoek kijken, Diesel luistert tenminste, knap hoor. Toch ook wel bijzonder, wanneer je een ree vlak voor je neus voorbij ziet rennen.

  4. Van het ras Markiesje heb ik nog nooit gehoord, maar het lijkt mij een mooi diertje. Wat een bof dat je die ree zag en natuurlijk wel geweldig dat hij er niet achteraan ging.

  5. mocht dat hondje daar wel los lopen ?
    zoja dan had de ree pech
    ik zie bijna dagelijks reeën in alle rust
    maar wel fijn is dat diesel goed luisterde
    goeden nacht

  6. Als niet hondenbezitter ben ik niet altijd positief over loslopende honden op plaatsen waar het niet mag. De gevolgen kunnen erg vervelend zijn.
    Complimenten aan Diesel en de eigenaresse overigens.

    Jetskefotografie

Geef een reactie

