Klusjes en Kadootjes   4 comments

Gisteren en vandaag ben ik, naast allerlei andere zaken voornamelijk bezig geweest in m’n tuintje, want er is genoeg te doen. S. en L. kwamen ‘s-middags hier koffie drinken om even wat familiezaken door te spreken en afspraken te maken en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze te strikken mij daarna even te helpen met een karweitje. Aangezien ik me in m’n upje niet meer waag aan het op een trap klimmen en werkjes boven mijn hoofd uit te voeren op de wiebelige tuingrond, met een Diesel die ó zo graag wil helpen. Dus Diesel bleef lekker binnen terwijl S. en L. mij hielpen om nog een rotan boven in de dakplataan te bevestigen en hier jonge, nog buigzame takken aan te binden.

Zelf loop ik geregeld even m’n tuintje in om wat door de vorst beschadigd spul te fatsoeneren en planten die er uitzien alsof ze dood zijn weg te halen, zodat ik ze straks kan vervangen door wat anders. Gelukkig doe ik dat niet te snel en daarvoor word ik nu beloond met kadootjes in de vorm van planten die zich herstellen nadat ze duidelijk de winter niet leken te hebben overleefd. Daar kan ik helemaal blij van worden. Het wordt echt met de dag mooier en er bloeit ook steeds meer. Helaas heb ik geen tijd gehad om nieuwe foto’s te maken, maar wat in het vat zit verzuurt niet.

Straks eerst de dodenherdenking en dan vanavond bijtijds naar bed, want morgen ga ik met Diesel naar de apporteertraining van de Vereniging. Die is weer aan het Roggebotzand bij Dronten. Een van de mooiste locaties waar we trainen. Dan moet ik dus vroeg op, want voor we weg kunnen moet ik hem eerst nog uitlaten, koffie en broodjes maken voor mijzelf om mee te nemen en alles wat we verder zo nodig hebben in de auto laden.

4 responses to “Klusjes en Kadootjes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo zie je maar dat je de rotzooi niet te snel uit je tuin moet trekken Bea.
    Veel plezier morgen met de apporteertraining morgen

  2. zo te lezen heerst er orde in je tuintje
    heel iets anders als in mijn tuintje
    dus morgen vroeg naar de polder om te trainen
    laten jullie de honden wel ff warm lopen
    ik kom net thuis van het werk en het was slechts 7 graden en bijne volle maan
    welterusten en een fijn weekend

  3. Bij sommige planten heb ik de hoop al opgegeven Bea, zo is o.a. de lavendel naar de knoppen en zijn er veel planten in bakken doodgevroren, fijn dat je even hulp kreeg want dat gewiebel op een ladder houdt een keer op en zeker nu je nog last hebt van je enkel, maar gelukkig dat bij jou toch nog planten waarvan je dacht dat ze dood waren weer beginnen. Morgen een heel prettige dag gewenst en Diesel natuurlijk ook!

  4. Er is in een tuin altijd wel iets te doen, en op een wankel trapje kom ik ook niet meer hoor….mij te link! Dronten is inderdaad heel mooi, daar zul je vandaag vast wel hebben genoten.

Geef een reactie

