Mum is murw   10 comments

In de betekenis van uitgeteld dan. Niet zo gek als je bedenkt dat ik na 2 nachten bijna helemaal niet te hebben geslapen, gisterochtend om 05.30 uur op moest. ‘s-Ochtends met Lennart en Tammy naar Amsterdam. Sietse paste hier op Diesel. ‘s-Middags met de jongens en Tammy hier thuis een late lunch genoten en koffie gedronken. Heel gezellig. Voor ze weer vertrokken hebben S. en L. mij geholpen de achterbank van de auto weer weg te klappen en het hondenrek tussen de voorstoelen en de zo vergrote laadvloer te plaatsen en vast te zetten. Daarna heb ik gegeten en toen ik mij later met de beentjes omhoog op de bank vleide en Diesel gezellig bij me kwam liggen, zijn we al snel in slaap gevallen. En toen ik dus naar bed ging viel het eerst niet mee om de slaap te vatten.

Vandaag ben ik aan het eind van de ochtend met Diesel naar Borger in Drenthe vertrokken. Wij hebben daar bijna 2 uur gewandeld met een aantal andere forummers en hun honden. Met Sonja – het baasje van Kyra – die het forum indertijd is begonnen, had ik afgesproken dat we elkaar op het parkeerterrein bij Het Hunzedal een half uurtje eerder zouden treffen en dan samen alvast naar wat we het “Sonjabos” noemen zouden rijden. Dan kon Sonja eerst proberen een paar foto’s van Diesel te maken, die ik zou kunnen opsturen naar de FBC (fok beleids commissie) van de Vereniging om op de dekreuenlijst te kunnen plaatsen. Het heeft veel moeite gekost, want Diesel had vanmiddag echt “een vlinder in zijn bil”. Hij was zo onrustig. Hij kon bijna geen moment stil staan of zitten. Tòch blijkt achteraf dat ze er een paar heeft kunnen maken, waarvan wij denken dat ze wel goed genoeg zijn. Tijdens en na de wandeling (bij Sonja in de tuin) heeft ook Fred, het baasje van Sira een stel foto’s gemaakt. Ik ben heel benieuwd of daar wat bij zit. Ik heb op het schermpje van zijn camera een hele mooie foto gezien, maar die wordt wrschnlk niet goed bevonden voor de dekreuenlijst, omdat Diesel daar met zijn voorpoten net weer in een pluk hoger gras staat. eusa_doh

Na de wandeling zijn Fred en Irene en ikzelf met Sonja mee naar huis gegaan. Honden lekker los in de tuin en baasjes in het zonnetje(!) aan de thee met koeken. Fred en Irene gaan lekker een weekendje naar Londen en Sira blijft dit weekend gezellig logeren bij  Kyra en haar baasjes.

Oh en Sonja had nog een hazendummy voor me. Die heb ik dus nu ook mee genomen. Diesel was er gelijk helemaal enthousiast over. Hij mocht hem van de auto naar huis en de berging in dragen. Helaas moest hij hem toen natuurlijk weer aan mij afgeven, want trainingsmateriaal is per slot geen speelgoed.

Posted 11 mei 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

Tagged with ,

10 responses to “Mum is murw

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit doe ik nog niet in een maand mum..geen wonder dat je even uitgeteld bent. Take your time ro rest…🙂

  2. ja wat zal ik zeggen
    heb het drie maal gelezen
    kan geen ander de schuld geven , dat jij MURV bent
    kan je dus ook niet van dienst zijn door b.v
    te zeggen , laat alles eens zijn beloop
    ga wandelen met Diesel , voor uren over de hei
    maar als maatjes en dus zonder training
    met mijn woorden doe eens mak an
    fijn weekend

  3. De eerste alinea was erg herkenbaar hahaa. Hier ook heel drukke tijden achter de rug, veel logeetjes en als ik dan weer net bijgekomen was begon het hele spel opnieuw.
    Wat een leuke opmerking, Diesel had een vlinder in zn kont grinnnn jullie hebben het er maar druk mee.Heerlijk om te lezen en sorry dat ik wat minder hier was, beetje weinig tijd e.o. puf om alle blogs te lezen. Verdeel het lezen van blogs, een beetje hier een snufje daar;)
    Wens je een super zonnig weekend, knuf voor de Diesel & liefs!

  4. Hahaaaa moeilijk hé ……. om een echt goed statieportret van je huisdier te maken. Honden (uitzonderingen daargelaten) poseren niet, baby’s trouwens ook niet. Als je dan ook nog fotografeert met een lens met vaste brandpuntafstand is het helemaal om gek van te worden als je onderwerp niet stil zit.

  5. Een foto nemen van Diesel is een heel karwei en het beste lukt het nog als je niet van plant bent een foto te nemen, maar dan wel altijd een camera bij de hand te hebben is ook niet alles. Inmiddels zal je wel weer wat uitgerust zijn, een beetje kalm aan daar hoor er komen meer dagen, een heel prettig weekend en als je moederdag viert dan natuurlijk een heel fijne moederdag!

  6. Toch wel een beetje jammer Bea, hier is het ook maar een stille toestand, maar zoon komt morgen tegen de avond even en dan is het toch een beetje moederdag. Sterkte met je vader, onderzoeken zijn soms erger dan een kwaal.

  7. Toch een fijn weekend . Groetjes Anna

  8. Ja het houd een keer op hoor Bea, het lijkt mij verstandig om als het kan ,een beetje gas terug te nemen. Maar als ik het hier zo lees, zal er van rust weinig terecht komen. Sterkte gewenst met je Vader hoor.

Geef een reactie

