Jachttraining 15-5-12   8 comments

Gisteren had ik om 18.00 uur afgesproken op een bepaalde plaats met een andere vj, omdat op de lijst van data en locaties voor de trainingen “Watermolen” stond en ik geen idee had waar dat was. Nog nooit eerder geweest. Belt ze me op om te zeggen dat ze het niet gaat redden en dat ze me het adres wel zou sms-en.Toen ik om kwart voor zes nog geen sms had, heb ik haar gebeld en ze bleek toch geen adres te weten. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, met een beetje verstand en 1 belletje naar G. ben ik er tòch gekomen en nog op tijd ook. Eén van de anderen kwam toen we net klaar waren met het eerste waterwerk en kon er gelijk achteraan.
De hele training kan ik als volgt samenvatten: PET MET PEREN. Het leek wel of die stinkerds van honden van ons stiekem hadden afgesproken er een zootje van te maken.
We begonnen met een apport over water. Ze moesten een vaart over, aan de overkant omhoog, onder een hek door en dan uit het veld daarachter een dummy apporteren. Om te beginnen was er niet één hond die gelijk over ging. Allemaal draalden ze aan de waterkant, liepen linksom en rechtsom erlangs en moesten 2x ingezet worden. Eentje vertikte het zelfs na de 3e inzet. Aan de overkant aangekomen waren de meeste ook niet vlot bezig. De één pakte na wat gespring (speelsigheid) de dummy wel op, maar liep toen aan de overkant aldoor langs het water heen en weer en wilde niet terugzwemmen. De ander ging niet eens de dummy halen, maar liep eenmaal aan de overkant aldoor heen en weer langs het water. En Diesel had nòg iets anders bedacht. Hij ging bij de 2e inzet over, omhoog, onder het hek door en ging toen uitgebreid en met grote slagen het hele veld uitkammen. Tenslotte bedacht hij dat het toch eigenlijk de bedoeling was om een dummy te apporteren en dat het wel sneu was voor mij als hij dat niet deed. Dus pakte hij hem maar op en kwam hem bij me brengen. Pfffffffff.
Daarna gingen we naar de watermolen die daar vlakbij staat en hebben we met H. apportjes uit de vijver bij de molen gedaan (ging ook niet geweldig bij dat bruisende water), terwijl G. met een van de honden (die piept constant en steekt de anderen daarmee ondertussen aardig aan) aan de wandel ging.
Hierna liepen we langs een rokende en stinkende buitenoven naar een flinke heuvel voor een verloren zoek uit de dichte dekking daarboven(/-achter?). Gelukkig mocht Diesel eerst en dat ging heel goed. Over de andere honden zal ik het even niet meer hebben. Ik volsta ermee te zeggen dat we nog nèt geen wortel geschoten hebben.
De trainer was het nadat iedereen tenslotte aan de beurt geweest was zó zat, dat hij er maar mee opgehouden is. Diesel en ik hadden ook méér dan genoeg van al het lange wachten. Ik heb hem in de auto gelaten, waar hij gelijk ging liggen knorren. Eén van de andere vj’s vertrok direct naar huis en met de rest hebben we nog even wat gedronken en e.e.a. besproken.
O.a. dat we de volgende week níét naar het industrieterrein in Goor gaan, zoals op de lijst stond aangegeven. Dat vindt niemand een fijne trainingslocatie. Een van de andere vj’s heeft kunnen regelen dat we bij het jachtveld van een kennis van hem in Buurse mogen trainen, “bij de kikkerpoelen, dat kan geen kwaad”. Onder elkaar hebben we ontmoetingsplekken afgesproken. Ik heb met G. afgesproken achter de kerk in Hengevelde.

Posted 16 mei 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with ,

8 responses to “Jachttraining 15-5-12

Subscribe to comments with RSS.

  1. Toch vind ik het best leuk om eens te lezen dat de meeste honden er eens geen zin in hadden, altijd moeten is ook niet prettig en er zijn vast hele gesprekken onderling over geweest, Volgende keer beter Bea ook dieren hebben recht op vrije meningsuiting😉

  2. Hahahaha…het hondenvolkje is dus in opstand gekomen, dat moet je natuurlijk wel met harde hand neerslaan hoor Bea, zijn ze nu helemaal betoetert?

  3. Dat riekt naar muiterij Bea. Tijd om ze te kielhalen🙂

  4. als de baasjes al niet eens een plek kunnen afspreken die een ieder kan vinden
    waarom zouden die mooie honden dan nog hun medewerking verlenen
    de baasjes kunnen nog veel van hen leren
    wens je een goede nacht

  5. Zo beleef je weer wat anders Bea🙂 zou toch saai zijn als het maar altijd goed ging.
    Misschien hadden de honden dit inderdaad onderling afgesproken..even iedereen wakker schudden.

    bedankt voor je bozoekje Bea..lief hoor wat je allemaal zei.
    FIjne daggie, groetjes Traceyxx

  6. Grappig om te lezen dat hondjes ook heel ongehoorzaam kunnen zijn. Zijn ook net kinderen. (haha)
    Fijne dag . Groetjes Anna

Geef een reactie

