Absoluut níét doen!   7 comments

Het is in de afgelopen warme periode alweer een paar keer gebeurd dat een hond achtergelaten werd in een auto terwijl de eigenaar iets leuks voor zichzelf aan het doen was. Je hebt daarover vast al wel berichten in de media gezien.

Bij terugkomst blijkt dan dat de hond  een afschuwelijke dood is gestorven die heel gemakkelijk te voorkomen was geweest als de eigenaar wat beter had nagedacht!!!

Een hond kan niet goed tegen warmte en in een auto wordt het met de huidige temperaturen in no time minimaal 50 graden!!!! Ook als je het raam open laat als je weg gaat wordt het al heel snel te warm voor je hond!

Absoluut niet doen dus!!!

Mijn Diesel gaat nog elke dag met de auto mee, maar die auto rijdt dan en ik heb airco. Wij gaan dan een boswandeling maken met daaraan verbonden een zwempartij in de vijver en dan neem ik ook altijd nog water mee voor onderweg. Of wij gaan naar een training waar ook waterwerk gedaan wordt. Dan is dat geen probleem, maar de hond in de auto laten terwijl je boodschappen gaat doen bijv. is zo goed als moord.

Posted 25 mei 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with ,

7 responses to “Absoluut níét doen!

Subscribe to comments with RSS.

  1. En dan ook nog moord met voorbedachte raden Bea, mooi dat je dat hier hebt neergezet en ik hoop dat veel bazen en bazinnetjes dit zien en lezen maar er dan ook bij nadenken, overigens zouden ze het moeten weten want je zweet zelf de auto uit!

  2. Goed van je Bea zo’n waarschuwing, of het helpt is een tweede. Als ik dit lees word ik al woest van binnen. Wat een giga domkoppen zijn dat toch, moeten zelf in een hete oven geplaatst worden. Zo ook lees je wel eens dat men dat met kinderen flikt. Je moet ’t maar op je geweten hebben. Inderdaad domweg ‘m o o r d !!!’

  3. Het is onbegrijpelijk, dat dit toch elke zomer weer ettelijke malen gebeurd Bea, het zou strafbaar moeten zijn hoor.

  4. Las vandaag op teletekst dat er nu ook weer een hond uit een te warme auto gehaald is, die mensen die hun hond in de auto laten zitten zijn echt niet wijs….
    Echt te gek voor woorden dat het blijft gebeuren.
    Grappig stukje trouwens, want zoals ik het las, zit Diesel zelf achter het stuur (dat hij elke dag in de auto meegaat, maar dat die dan rijd, ik las die als Diesel ;-)) en met mijn levendige fantasie zag ik hem al helemaal voorbij scheuren….whahhaha!!!!
    fijn weekend!

  5. ja helaas moet ik het met je eens zijn
    en het geld zelfs voor baby”s in hun zitje , ff snel ja snel hoor
    toekomstige moordenaars zo bestempel ik deze lui

  6. Ik lees hierboven wilde reacties over moord, ik noem het liever dood door schuld maar het gevolg voor het lijdend voorwerp is hetzelfde😦
    Ook nieuwbakken ouders willen met hun baby nog wel eens de fout ingaan, sowieso waanzin om je kindje alleen achter te laten in je auto.

  7. De eerste berichten staan alweer in de krant! Luie lakse lui!
    Fijn Pinksterweekend!
    xxxSjer

Geef een reactie

