Apporteertraining   5 comments

Vandaag hadden we alweer de voorlaatste apporteertraining van de vereniging in het mooie park van Kasteel De Schaffelaar in Barneveld. Ik heb wat foto’s gemaakt, waarvan  ik er hier een paar plaats.

Geen uitgebreid verslag dit keer. Ik volsta ermee te zeggen dat Diesel goed gewerkt heeft en dat ik beretrots op hem ben. Nou vooruit een paar dingetjes dan: Hij ging als enige blind over water, verdween achter de rhododendrons en kwam vlot terug met een dummy. Hij haalde heel stoer bij een verloren zoek een dummy uit dichte dekking dwars door lage bramenstruiken en wat ik helemaal geweldig vind is dat hij de hele pauze keurig down heeft gelegen en op mijn dummytas gepast heeft.

Omdat de zon op de eerste plek te warm werd heb ik hem één keer verplaatst om hem in de schaduw te leggen.

Hij had het touw nog wel om, maar lag als enige niet vast aan boom, paal of grondpen, terwijl iedereen verder uitgebreid smikkelde van lekkere boterhammetjes en koffie.

Na de training en mijn lunch op de parkeerplaats ben ik richting huis vertrokken, maar breek me over de terugweg alsjeblieft de bek niet open! Want wat wil het geval? Natuurlijk moest ik dit weer treffen.

We beginnen deze trainingen dus altijd om half tien ‘s-ochtends. Het is ongeveer een uur rijden. Om ongeveer 12.15 – 12.30 u  ben ik daar weer vertrokken, maar je wilt niet weten hoe laat ik pas thuis was.

Voor bovenstaande en meer foto’s zie albumpje.

5 responses to “Apporteertraining

Subscribe to comments with RSS.

  1. dus na een fijne dag in de file ,ja je moet het maar treffen
    Diesel goed gewerkt ja dan mag jij trots zijn
    wens je nog een fijne avond

  2. Het ziet er allemaal heel erg mooi en gezellig uit, wat is Diesel toch een kanjer zo braaf oppassen! Wel pech op de terugweg en boten horen op het water!!!

  3. Het kasteel heeft een prachtig torentje Bea, daar zou ik best wel even willen wandelen hoor. Ann heeft helemaal gelijk, daar horen boten ook niet, maar het was wel pech voor jou.

  4. Prachtig bea..wist niet dat Barneveld zo mooi was..ben er vroeger heel vaak heen gegaan voor de kip.
    Zo te zien hebben jullie het echt getroffen met het weer..mooi hoor!
    XX

  5. Hij luisterd dus echt goed….toch mooi al die trainingen Bea.. goed gedaan! Kan me voorstellen dat je apentrots ben op Diesel en jezelf natuurlijk🙂

Geef een reactie

