Hard gewerkt   5 comments

Geen zorg, dat harde werken slaat vooral op Sietse. Ik heb me zelf wel een beetje ontzien. Heb voor opzichter en versnipperaar gespeeld. Sietse heeft gisteren een flink deel van een plan dat ik al langer had, maar zelf niet kon uitvoeren voor mij afgewerkt. Van de prachtige Choisia die ik in de tuin heb is een flink stuk terug gesnoeid. Niet gewoon naar beneden, maar de helft is helemaal weggehaald. Wat overblijft staat nu meer naar achteren, richting tuinafscheiding . Hij groeide onderhand veel te veel over de trap naar de poort, zodat je er met goed fatsoen haast niet meer langs kon. Ik had nog een hele stapel sierstenen staan. Daarvan heeft Sietse er in het stuk border dat zo vrij kwam nu twee achter elkaar neergelegd en de grote bak met vlijtige liesjes staat er op. Daardoor kwam er in de hoek van het terras ook weer meer ruimte vrij, zodat de emmer, potten en gieters die ik er had staan ook verder naar achteren geschoven konden worden. De tuin oogt nu groter en opgeruimder en die Choisia groeit toch als kool, dus dat kon best. Is de afscheiding met de gluurbuur ook gelijk weer wat dichter. Nòg een voordeel is dat ik volgend jaar vanuit het kamerraam ook eindelijk weer van de bloei van de tuinazalea die dichter naar de poort staat kan genieten. En dat het echt hard nodig was blijkt wel uit het feit dat het allemaal niet eens in één keer in de groene container kon. De helft ligt nog op het terras. De container is vandaag geleegd, maar we houden ons vandaag een beetje in. Morgen is er weer een dag.

Vanmiddag ga ik gezellig bij Hermien op de koffie om zelf eens te kijken hoe het nu met haar gaat. Sietse kan toch mooi op Diesel passen. Die wil ik maar niet meenemen om elk risico te vermijden dat hij haar per ongeluk tegen het zere been zou stoten. Ze heeft al genoeg pijn geleden en dat begint nu net een beetje minder te worden.

5 responses to “Hard gewerkt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het is altijd heerlijk om een tuintje te hebben Bea maar het blijft werken, gelukkig dat je hulp had, hier zijn inmiddels al wel 4 volle containers bij de weg gezet en het onkruid vindt dit weer prima het groeit als kool😉 Wel heel erg fijn dat je nu meer ruimte hebt en gluurburen daar kan je echt niet tegenop die vinden altijd wel een plekje!

  2. ha die Bea
    goed dat je hulp had , het is zwaar werk en zeker als je een been moet ontzien
    ik had een mak an dag , een fietsritje met vrienden ,maar wat rijden die langzaam zeg
    wens je een fijne avond

  3. Het is heerlijk om GEEN tuintje te hebben Bea, scheelt ontzettend veel werk. Wil overigens niet zeggen dat ik een goed onderhouden tuin niet mooi vind hoor🙂

  4. In een tuin ben je eigenlijk altijd bezig, wil het er een beetje netjes blijven uitzien. Maar al dat harde werk geeft toch ook wel weer voldoening toch?

  5. Zalig tuineren..krijg er zelf niet genoeg van. Met al dat regen moeten we flink snoeien ook…bij mj past ook lang niet alles in de container Bea.
    Gelukkig gaat het beter met je vriendin Hermien….gezellig hoor op de koffie.
    Hele fijne weekend…Traceyxx

Geef een reactie

