Jachttraining 19-6-12   7 comments

Het was alweer laatste training van dit seizoen. Deze avond weer bij de Watermolen in Haaksbergen, maar met heel wat mooier weer dan we daar de vorige keer hadden.

Gelukkig had ik m’n nav-je bij me, want de weg die je normaal zou rijden was deels afgesloten wegens wegwerkzaamheden. Dus heb ik weer eens een mooie sightseeing tour gehad door mij onbekende dreven.😉

Eerst blind over water: steil naar beneden, water over zwemmen, steile wallekant op, tussen rechter boom en boom boven hoofd collega v.j. ook weer steil omhoog en daarachter dummy opzoeken. Dat ging goed. Diesel had wel moeite om bij terugkeer de steile kant op te komen met de dummy in z’n waf.

Apport eend uit diep water. De kant was zo steil, dat Diesel bij de eerste poging op de wal te komen teruggleed/-viel. Hij verpakte de (hele grote) eend en probeerde het opnieuw. Ik moest hem helpen (met de handen aan weerskanten in z’n nek over het dooie punt trekken),  waarbij ik zelf nog bijna op de kop het water in kukelde. Gelukkig greep G. me achter bij m’n bodywarmer, waardoor ik naar achteren en op m’n derrière in het gras terecht kwam.

Apport uit dichte dekking. Hiervoor moesten de honden eerst een heuveltje op. Een van de andere v.j.’s was zo vriendelijk onderstaande foto’s van ons te maken met mijn camcordertje.

Bovenop een andere veel hogere heuvel in het bos kort apport konijn. Met ons ging dat goed.

Vooruit sturen in het bos. Ging perfect. Diesel en ik kregen nota bene applaus van trainer, helper en collega v.j.’s! ::oops:

Deze keer hebben we maar tot kwart over acht getraind. Daarna zijn we allemaal achter elkaar aan naar Hengevelde gereden, waar we bij de trainer in de tuin gezellig bij elkaar hebben gezeten onder het genot van door zijn vrouw M. aangedragen verschillende dranken, knabbeltjes en stokbrood met zalmforel, terwijl G. forellen rookte. De echtgenote van H. was er inmiddels ook bij gekomen. Daarna  kregen we dus allemaal een ter plekke zelf gerookte forel. Het was yummie!  Nadat zij klaar waren met het trainen van hun eigen  groepen kwamen André O. en dochter Annemiek ook nog. Het was al met al oergezellig en ik was dus ook pas tegen twaalven weer thuis.

A.s. zaterdag hebben wij de afsluitende proeven. Voor degenen die inschrijven/ingeschreven hebben voor de KNJV-proeven in Markvelde worden er op nader aan te geven data nog 2 extra trainingen gegeven. Ik wacht eerst nog even af hoe het zaterdag gaat en beslis dan of we al dan niet inschrijven.

Posted 20 juni 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with ,

7 responses to “Jachttraining 19-6-12

Subscribe to comments with RSS.

  1. mooie omgeving ook zie ik wel , en las het dan allemaal goed verloopt
    en een lekkere gezellige afsluiting ook nog
    dan kan je spreken van een geslaagde dag

  2. Ja dat is daar een mooi gebied. Zoals ik lees weer een perfecte dag.
    Groetjes Anna

  3. Met die jachttraining kom je wel op mooie plekjes Bea, daar zou ik mij best vermaken met de zwarte doos hoor. Geweldig dat Diesel en jij een staande ovatie hebben gekregen, dat doet toch goed he?

  4. Mooi weer, een prachtige omgeving, een heel brave Diesel, gezellig met z’n allen zitten en lekkers eten, m’n liefje wat wil je nog meer. Leuk dat jullie een ovatie kregen voor jullie inspanningen, leuke foto’s van een heel erg geslaagde training wat de route betreft dan zie je tenminste ook nog eens wat anders Bea, als ik naast iemand zit die een verkeerde kant op gaat noem ik dat een alternatieve route en meestal is die veel mooier dan de normale! Nog een fijne zonnige dag meis.

  5. Mooie fotos Bea..echt prachig om daar te zijn..zo een mooie gebied ook.
    Jullie zo te zien hebben ontzettend veel lol gehad.
    Jah zo zie je weers een andere route…wel de moeide waard🙂
    Groetjes Traceyxx

  6. What a nice place, and I guess your dog enjoyd the apport, like mine.🙂

Geef een reactie

