Lekkere wandeling   3 comments

Vandaag hebben Diesel en ik weer een lekkere lange boswandeling gemaakt. Even geoefend met uitsturen en komen op bevel: Diesel braaf in zit, ik loop ± 50 m vooruit (een stukje verder kwam er een onoverzichtelijke bocht, dus niet verder), leg een lekker stuk kaas neer, loop terug en als ik naast hem sta geef ik hem een “vóóruit”. Hij vliegt in rechte lijn weg, maar staat dan ineens stil en kijkt strak naar die bocht. En meteen hoor ik kwebbel, kwebbel, kwebbel. Even later verschijnen er 2 dames om de bocht met een of ander wit/geel mixje. De heren snuffelen aan elkaar, Diesel gaat heel handig tussen  hondje en voertje staan, loopt een keer om de dames heen en lokt het hondje mee mijn kant op, waarna hij hem laat lopen en zelf gaat zitten tot het spul een stuk achter mij is. Ik roep hem voor, zet hem aan de voet, geef opnieuw het commando “vóóruit” en daar gaat ie. Stopt bij het voertje, hap, slok, wèg voertje en als ik dan zijn naam roep en hem influit komt hij keurig weer in rechte lijn terug en zit voor. Achter ons hoorden wij de dames nog commentaar geven, maar dat zal me zo aan mijn anus oxideren. Hij heeft het goed gedaan.

Op de verdere wandeling kwamen we nog een hele rij kwekkende, joelende en gillende fietsers tegen, maar hij keek even verstoord op en gunde ze verder geen blik.

Toen hebben we een ons nog heel onbekend smal pad dwars door het bos gelopen. Hij heeft op de rand van dat pad 1x voorgestaan en toen heb ik hem aangelijnd en hebben we samen in de richting getuurd waar volgens hem iets zat. Heb alleen een lichte beweging van een struik gezien en verder niks. Daarna was zijn belangstelling ook weg en heb ik hem weer los gelaten.

Verder alleen 2 eenzame fietsers tegengekomen en toen we weer met z’n tweetjes waren heb ik nog even geoefend met de zitfluit. Diesel was ongeveer 35/40 m voor mij en toen hij naar me omkeek, heb ik dus op de zitfluit geblazen en heb er voor de zekerheid nog wel even “zit” bij gezegd en hij dééd het! Joepie-ie, het gaat steeds iets beter. Daarna mocht hij weer een stuk vrij.

Tenslotte heb ik hem nog een flink stuk laten volgen en dat ging dit keer weer prima. Toen we daarna teug kwamen bij de auto zag ik een eindje verderop Hermien’s zoon en zijn partner aankomen met Izzy en Lola. Heb Diesel toen fluks in de kofferbak laten springen, want ik had vorige week van Hermien al gehoord dat ze nog behoorlijk loops was. Zoonlief lijnde Lola ook aan zodra hij ons zag aankomen,  maar toen hij zag dat ik het was en dat Diesel al in de kofferbak zat heeft hij haar weer los gelaten. Izzy stond al nat en wel (ze hadden duidelijk gezwommen) bij me te kwispelen en daar kwam ook Lola aangestoven. Ze ging zo ongeveer uit haar dak en sprong heel enthousiast tegen me op. Hermien, als je dit leest, zeg maar tegen je schoondochter dat ik het helemaal niet erg vind om daar vies van te worden hoor. En ach, met dat warme weer is het so-wie-so wel lekker om vaker schone kleren aan te trekken, toch?😉

Posted 4 juli 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , ,

3 responses to “Lekkere wandeling

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk om te lezen..je kunt trots zijn op Diesel.🙂

  2. ja op Diesel mag je trots zijn
    en ook op je zelf hoor , dat je die opmerkingen zo mooi laat oxideren haha
    fijne dag verder

  3. Wandelen en oefenen kan zo mooi en Diesel doet het weer prima! Jammer dat Lola loops was want toen miste Diesel de pret maar toch altijd weer leuk even een praatje met elkaar.

Geef een reactie

