Laatste van 5 apporteertrainingen 2012   6 comments

En de laatste apporteertraining was vandaag weer in Dronten op het prachtige terrein van het Roggebotzand.

Zo, even een kort berichtje. Ik heb nl. het verzoek gekregen om een stukje voor Onze Drent te schrijven, dus ik ga hier nog niet al mijn kruit al verschieten. Moet er ook nog even over nadenken en alles even laten bezinken.

Het was heel leuk vandaag. Om te beginnen waren er nogal wat hondjes en hun baasjes niet, dus hadden de luitjes van de GBC de koppen bij elkaar gestoken en het volgende bedacht:

  1. De groep van Gerda, Olaf, etc. en de groep van Wim en Ria (onze groep) gingen samen, zodat er toch nog 6 hondjes waren.
  2. De GBC kwam met een reuze idee: geen gewone training, maar de C- en B-proeven. Eerst 1x oefenen en dan serieus met keurmeester en punten.
  3. En ze hadden nòg iets leuks bedacht: elke deelnemer/-ster mocht op een onderdeel waarvan ze dachten dat hun hondje het goed zou doen (van tevoren natuurlijk) een joker inzetten. De punten die voor dat onderdeel gehaald werden, werden dan verdubbeld!

Over het geheel genomen kan ik zeggen dat de resultaten goed waren. Zelfs Tosca, die tot vandaag niet het water in durfde ging vandaag wel!

Sprekende voor mijzelf kan ik zeggen dat Diesel mij niet teleurgesteld heeft. In tegendeel, hij had een mooi puntenaantal en als ik de joker niet op het kort apport, maar op het afliggen uit zicht bijv. zou hebben ingezet, zou hij er nog 2 meer gehaald hebben. Als er geen joker in het spel geweest zou zijn, zou hij hetzelfde aantal punten gehaald hebben als bij het proefexamen aan het einde van de jachttraining. Nu hadden wij 75 punten! Het hoogste van alle 6. Dus ik ben trots op Diesel!

Van de GBC (Gebruikshonden Commissie) kregen wij als prijs een groot blik Hubertus Gold Premium  “Nassfutter für Jagdhunden” en wel “Kanin & Gerste mit Weizenkeimöl”. Jawel!

IMAG0006

En als bonus vonden ze dat ik maar een stukje voor Onze Drent (het Verenigingsblad) moest schrijven.    Als dat t.z.t. wordt gepubliceerd plaats ik wel een kopie.

6 responses to “Laatste van 5 apporteertrainingen 2012

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik heb geen kruid gezien
    was aan het werk
    denk dat anderen op vakantie zijn
    suc6

  2. Dat was dan een dag met een gouden randje Bea, Wat voor spul je hebt gekregen weet ik niet maar het zal wel goed zijn😉 Wat zal het een voldoening geven dat al je werk m.b.t. Diesel zoveel resultaat geeft en Diesel is natuurlijk een topper!

  3. Een stukje schrijven over Diesel ?
    Bea toch …. je kan wel een heel boekwerk over hem publiceren🙂

  4. Dit is wel weer een geslaagde dag geweest Bea. Leuk dat ze jou hebben gevraagd, om een stukje voor “Onze Drent” te schrijven, je wordt nog wel eens beroemd.

  5. ha die Bea
    ja een vrije dag ,maar flink bezig geweest hoor
    nu ff zitten en aanstonds aan de kokkerel
    wens je nog een fijne dag

Geef een reactie

