Toeval?   6 comments

In een van mijn boekenkasten staan al sinds jaar en dag o.a. de boeken “Tjies” en “Tjoek” van Vincent Mahieu. Ze zien er een beetje beduimeld uit, want ik heb er veel en met genoegen in gelezen. Vincent Mahieu is één van de auteursnamen voor J.J.Th. Boon (1911-1974). De andere is Tjalie Robinson (waarmee hij zijn journalistieke werk tekende).

Tjalie Robinson

Zit ik vanochtend aan de koffie even een stukje in  “De Nederlandse Jager” 13/14 te lezen en wat zie ik? Staat daar onder “Jachtgeschiedenis” een artikel door Kester Freriks van 4 blz. over deze Indo-schrijver. Toeval?

Het artikel is verluchtigd met fraai beeldmateriaal uit o.a. het jachtalbum (ca. 1920) van de op Sumatra gelegerde Baron Van Hardenbroek. En gelijk vraag ik mij bij het lezen van deze naam af: was hij familie van “onze” mevrouw M.C.S. Baronesse van Hardenbroek, die zo geijverd heeft voor de officiële erkenning van ons mooie ras door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied? En zo ja, in welke graad? Of ook toeval? Dat ga ik eens uitzoeken. Een aardig klusje voor een lange winteravond b.v.

6 responses to “Toeval?

Subscribe to comments with RSS.

  1. toeval ?
    je hoord wel eens dat toeval niet bestaat
    ik wens je een fijne zoektocht
    en voor nu een fijne dag

  2. Bea, ik blijf volhouden dat er meer tussen hemel en aarde is dan yochurt met banaan en daar hoort toeval ook bij of is het allemaal voorbeschikt en noemen we het toeval?

  3. dan heb je zeker wat te doen in de koude wintermaanden
    gr maria

  4. Zo zie je maar dat er meer is tussen hemel en aarde dan enkel gebakken lucht.
    Succes met je zoektocht Bea

  5. Nou, een fraaie queeste dan, en mooi nog ff wachten tot de winter? Kun je dat? Hihi…………………. Vast niet!
    xSjer

  6. ha die Bea
    ik ben zelf een geboren en getogen Amsterdammer
    maar zou er niet meer willen wonen
    maar ik herkende veel in de pps
    ik ben blij met je glimlach
    wens je een goeden nacht

Geef een reactie

