En dan is het een keer beter weer …..   4 comments

….. en dan heb ik het druk. Nou ja, afgezien van de normale uitlaatrondes en een extra-grote boswandeling met Diesel ben ik dus ff lekker naar de kapper geweest. Heerlijk aan m’n kop laten frutselen. Strengetje bij laten kleuren en een flink stuk er af laten knippen. Het haar werd ook veel te lang en dan gaat het er zo onverzorgd uitzien vind ik. Het hing inmiddels halverwege m’n rug en dan wordt zo’n staart zo piekerig. Nu zit het als het los hangt ongeveer aan de bovenkant tussen m’n schouderbladen. Staat veel vlotter en lijkt ook weer wat voller.

Verder heb ik weer eens een beetje grote schoonmaak gehouden in m’n tuintje. Elke keer als het even droog is doe ik er iets aan. Vorige week was het een keer net lang genoeg droog om de blauwe regen weer eens flink terug te snoeien. Zo blijft hij bloeien.  En vandaag heb ik er  o.a. twee gigantische varens uit gehaald. Die dingen waren zo hoog dat ze tot aan m’n boezem kwamen. Het werd echt tijd, want dat spul jongt ook als een gek. Dan zou ik volgende jaar bijna alleen nog maar varens in m’n tuintje hebben. Nu kan ik m’n gezellige hortensia’s (de Blue Bird, ik weet alleen nooit of het nu de paniculata is of de serrata) weer zien

en de hosta Sieboldiana elegans en de middelste bamboe (fargesia murielae) hebben ook weer meer ruimte.

4 responses to “En dan is het een keer beter weer …..

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zomerse Bea..🙂

  2. Prachtig Bea………………….wat een stralende schoonheid🙂
    en heerlijk met je muziekje erbij

    Wel lekker gevoel..tuintje weer helemaal aan de kant, groeid ook zo snel deze dagen met veel regen.
    Geloof dat de zon er aankomt🙂
    Fijne avond
    Groetjes Traceyxx

  3. dat heb ik nu ook altijd met mijn haar
    zodra ik het tussen twee vingers kan beet pakken is het te lang
    lang leve de tondeuse
    ja , mijn tuintje , is zelf verzorgend dus een makkie
    wens je een goede nacht

  4. Wat heerlijk dat je lekker in je tuin aan het werk kon Bea, hier heeft het de hele dag geregend dus niks tuin en het onkruid groeit heel erg hard net als jouw varens, maar volgens de berichten krijgen we na donderdag beter weer and I hope so! Wat een mooie foto van de Hydrangea serrata, want dat is het wel hoor. Jammer genoeg kom ik voorlopig niet aan de tuin toe, na de verbouwing is het een enorme puinhoop in huis en overal is het smerig of stoffig geworden grrrrrr in de brief die we van de woningbouwvereniging kregen stond dat ze het huis weer keurig achter zouden laten, MANNEN!!! Het wil niet zo erg snel maar afijn het komt wel weer in orde en dan komt de tuin weer aan de beurt, veel plezier van al je mooie planten en bloemen.

Geef een reactie

