Geen dag te vroeg   8 comments

Onze contreien zijn vannacht en vanochtend geteisterd door onweer en hevige regenval. Jan de Wind deed ook geweldig zijn best. Het gierde hier zelfs nog door huis door m’n ventilatieroosters en al m’n ramen op de kierstand. Er was rond 9 uur even een droge periode (geen zon gezien trouwens), waarin ik gelukkig Diesel een half uurtje kon uitlaten, maar inmiddels trekt de boel al weer helemaal dicht. Mijn buurvrouw (is weliswaar wat excentriek, maar ze) heeft de zandzakken alweer voor de (tuin)deur liggen. Ze had zeker een flashback naar augustus 2002 toen wij hier te kampen hadden met ernstige overstromingen. Drie keer in twee weken. Ergens heb ik nog foto’s van de zeecontainer die ik voor de deur had staan met mijn meubeltjes er in. En een lege kamer met betonnen vloer waarin een bouwdroger staat om de boel weer een beetje droog te krijgen. Die kan ik nu zo gauw niet vinden, maar als ik ze vind zal ik er nog wel een paar plaatsen.

In elk geval, met mijn tuinwerkjes van gisteren was ik duidelijk geen dag te vroeg. Er liggen heel wat planten platgeslagen bij. Maar gelukkig alleen maar aan de randen met de paden/het terras. De rest houdt elkaar redelijk overeind. En ja, er zijn natuurlijk heel wat bloemen gesneefd. Ik ben blij dat er nog veel knoppen aan diverse planten zitten. Dat geeft hoop voor wanneer het wat meer zomers weer wordt.

Gevonden!

Mijn destijdse hulp probeert de muren in de trapkast een beetje schoon te krijgen.

 

Zoals je ziet was toen ik deze foto’s maakte het water inmiddels gezakt. Maar de kelder en de vloer waren nog lang niet droog.

8 responses to “Geen dag te vroeg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Volgens de berichten, moeten we nog even geduld hebben, maar het mooie weer schijnt onderweg te zijn Bea. Zonde van je planten en bloemen hoor.

  2. Het was hier niet veel anders Bea. Gisteravond veel regen en vanmorgen enorme hoosbuien.

    Gezellig hé vakantieman !!!!!! 🙂

  3. Zulke beelden zjin toch nachtmerries. Het is te hopen dat je dat niet weer overkomt. Of is die kans groot omdat jullie in een risicogebied wonen?

    • Nee hoor, hier niet speciaal een risicogebied (de binnenstad had wel vaker wateroverlast), maar een paar complete wolkbreuken. Sindsdien is er hard gewerkt om herhaling te voorkomen: er zijn wijdere rioleringsbuizen geplaatst en er is op diverse plekken waterberging gecreëerd.

  4. is het een woonwijk in de uiterwaarden dan , of gewoon laag gelegen
    die beelden die ik nu zie en al veel vaker zag , ja dat zijn nachtmerries
    wens je mooi rustig en mooi weer

  5. Zoiets lijkt me vresselijk mee te maken..water kan zoveel schade aanrichten en jaren later zelfs.
    Hoop werk toen verricht Bea, wat een drama zeg!
    Hoop en verwacht ook dat de zon snel gaat schijnen🙂 voor ons allemaal!
    Fijne avond en bedankt voor je bezoekje
    Traceyxx

  6. Wat was dat een ellende Bea, ik had een stoeltje gepakt en was gaan zitten, hier was het vanmorgen tot in de middag regen en niet zo’n beetje ook, de tuintjes konden het water niet aan en het was dan ook overal een modderbad, gelukkig hier nooit een overstroming gehad en ik hoop wel dat dat zo blijft, ik moet er even niet aan denken! Jammer dat de meeste bloemen het inmiddels hebben opgegeven, maar het onkruid doet het best😉

  7. wat een pechweer daar maar hopelijk niet zo als toen met die container
    zag dat het in america hagelde vandaag
    en hier is het uitermate warm en broeierig de laatste 60 jaar niet zo geweest verteld men me.
    laten we er maar van maken wat ons lukt.

Geef een reactie

