Genieten   10 comments

Na een lange dag van huishoudelijke werkjes (moet ook gebeuren nietwaar?), boodschappen doen,  naast de normale p&p-rondes een flinke lange boswandeling en zwempartij met Diesel en nadat hij netjes een verloren zoek en een kort apport heeft afgewerkt met een duif die ik eergisteravond uit de vriezer gehaald had, ga ik even zitten voordat ik aan het eten begin. De lucht is bedekt, maar de tuindeur staat open, want het is niet koud.

Het laatste klusje dat ik heb gedaan vóórdat ik ging zitten was het drastisch snoeien van de lavendel, die zo hoog is dat de bloemen tot aan m’n voorhoofd komen. Heb geprobeerd daar een foto van te maken, maar dat valt dus niet mee.

Hele stukken zijn door het weer van de afgelopen tijd omgebogen en als ik de tuin in wilde, of als ik wat kruidjes uit m’n kruidenbak wilde halen moest ik er dwars doorheen lopen. Er zijn twee vuilniszakken vol stengels afgekomen, maar ik heb her en der in de tuin wat stekken in de grond gezet. KWW.
En verder heb ik een flinke bloempot, gevuld met bloeiende takken voor het raam in de kamer gezet en een klein vaasje op het haltafeltje in de gang. Het hele huis is doortrokken van lavendelgeur.

                

Ik neem een slok van iets lekkers, ik doe  mijn ogen dicht en waan me in de Provence. Dit is genieten.

10 responses to “Genieten

Subscribe to comments with RSS.

  1. nou dat is zeker genieten ,het ziet er op de foto ook erg leuk uit
    gr
    maria

  2. Ik heb datzelfde met lavendel..die geur.🙂

  3. Heerlijk al die lavendel in huis Bea, het is nog rustgevend ook dus val niet in slaap😉 Vandaag me weer een slag in de rondte gewerkt, hoe was het ook al weer “en dan genieten van een mooie oude dag”) Dat is dan alleen voor mannen denk ik. Maar laat ik nu toch ook nog even in de tuin bezig zijn geweest en wat heb ik gedaan, jawel de lavendel drastig ingekort maar hier was het uitgebloeid dus de groene container ruikt heerlijk!

  4. Bij jou is dus lavendelgeur in en om het huis.
    Mijn huis geurt momenteel nog naar de maaltijd van vanavond …… Nasi …. is ook heerlijk🙂

  5. ziet er opgeruimd uit ,maar nu wel het huis vol lekkkere geur
    ik net thuis van het werk
    en wens je een goede nachtrust en een fijne zonnige zondag

  6. aaagh heerlijk Bea..ben er zelf ook zo dol op..de bloem en de geur! Wat een prachtig vaas lanvendel!!🙂
    Groetjes Traceyxx

  7. Lucky you with all that lavendel. The smell is wonderful. I have a small plant that actually survived last winter, but i’m not sure I’ll get flowers…

Geef een reactie

