Fris en vroeg   5 comments

Vanochtend werden mijn Diesel en ik al vroeg door een stralend zonnetje naar buiten gelokt. Gelukkig had ik het benul gehad om een jas aan te trekken, want het was behoorlijk fris: 7°C. Maar wij hebben daar geen seconde om getreurd. In het bos was het ff wennen, maar zodra we op een open stuk kwamen was het heerlijk in het zonnetje. Diesel heeft heerlijk kunnen rondsnuffelen, terwijl ik zelf gewoon lekker doorgestapt heb. Op het grote grasveld rond de vijver heeft meneer lekker kunnen rennen; een paar korte oefeningetjes met het apporteren van een dummy en vooruitsturen waren voor vandaag wel weer genoeg training.

We zullen een uurtje of 2 gelopen hebben toen we de eerste (twee) andere wandelaars en wielrenners (!) tegenkwamen. Zèlf waren we inmiddels op de terugweg naar de auto. Diesel liet zich van zijn beste kant zien en liep bij de eerste wielrenner gewoon door op onze route. Toen er een stuk verder een hele groep aan kwam racen heb ik hem voor de zekerheid vóór geroepen en aangelijnd. Hij bleef rustig zitten en heeft als beloning van mij een lekker stukje gedroogd hart gekregen.

Toen we tenslotte op het parkeerterreintje aankwamen waar de auto stond, bleken daar twee wielrenners al kletsend te zitten uitrusten met een fles drinken. Diesel keurde ze geen blik waardig en sprong fluks in de kofferbak. Ook dat werd natuurlijk beloond.

Met een zeer voldaan gevoel kwamen we weer thuis en hebben beiden heerlijk buiten ontbeten, bij een temperatuur van inmiddels 14°C. In mijn beschutte tuintje was het zonder jas heerlijk in het zonnetje. En op straat en in de buurt was het lekker rustig. Van degenen die niet nèt met vakantie waren vertrokken (de schoolvakanties zijn hier laat begonnen dit jaar) zat de helft in de kerk, een kwart lag nog in ‘t nest te meuren en de andere kwart ging nèt op pad denk ik.😉

En vanmiddag gaan we weer gezellig naar onze Oop natuurlijk.

Posted 22 juli 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , ,

5 responses to “Fris en vroeg

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zelf ben ik fris en een beetje later🙂 maar dat komt omdat ik nogal een nachtmens ben. Vanochtend gesport, even uitpuffen nog achter de PC en dan straks genieten van prachtig weer.

    Fijne dag

  2. Vanmorgen vroeg, was het inderdaad nog een beetje aan de frisse kant, maar toen het zonnetje er goed bij kwam, was het heerlijk om buiten te vertoeven. Een voordeel van vroeg op pad zijn, is de rust om je heen….heerlijk!

  3. Zelfs om elf uur vond ik het nog fris maar in de middag was het heerlijk, dus dat was werken, even naar buiten, weer aan het werk enz. maar in de zon was het echt veel te lekker om binnen te werken dus een beetje minder gedaan. Diesel had weer een fijne wandeling en omdat hij braaf was nog lekkers ook, ook ik ben nooit vroeg op maar ga wel heel erg laat naar bed.😉

  4. het was een heerlijke dag

  5. Klinkt zalig ! En wat een prachthond, die Diesel !

Geef een reactie

