Da’s pas lekker   5 comments

Het lijkt er nu warempel toch op dat we nog een beetje zomer krijgen. Maar zoals hier te lande gebruikelijk is, is het weer hollen of stilstaan. Diesel en ik zijn gelijk maar weer overgeschakeld op ons zomer-ritme. Dat wil zeggen dat we ‘s-ochtends bijtijds richting bossen vertrekken voor een ferme wandeling van 1,5 à 2 uur. De temperatuur is dan nog van dien aard, dat het niet alleen goed te doen is, maar ook echt lekker. Voor de rest lopen we een stuk of wat niet te lange p&p-rondes. ‘s-Middags, op het heetst van de dag houden we een siësta. En het laatste rondje ‘s-avonds is weer echt laat en wat langer.

Dus vanochtend was het weer zo ver. We arriveerden hier op één van onze vaste parkeerplekken, lekker in de schaduw van de bomen en zijn nu eens niet één van de rondes die we al kennen gelopen, maar hebben weer es wat anders geprobeerd. Vlak na ons arriveerde nl. een heer met hond die wij al heel lang niet meer gezien hadden en die heeft als gids gefungeerd. We zijn (voor wie hier een beetje de weg weet) zo ongeveer bij de kruising Callunaweg/Vennekesgaarden, vlak bij het tussendoor-paadje naar de vijver het bos ingedoken en zijn uitsluitend langs allerlei kleine paden een heel eind richting Friezenberg gelopen en met een boog weer terug. We hoefden op de heenweg en op de terugweg alleen maar de Elsenerveldweg over te steken en konden op die terugweg een meter of 15 à 20 vóór de A1 het bos weer in duiken. Onderweg zijn we verder helemaal niemand tegengekomen. De honden hadden op het laatste stukje onderweg even een modderbad genomen, dus we hebben de wandeling afgesloten met een zwempartij in de vijver. Waarna we elk ons weegs gegaan zijn.

Eénmaal weer thuis heb ik eerst lekker koffie gedronken en toen heb ik Diesel even in de kennel gedaan en ben zelf nog wat mooie grote stenen gaan halen bij het Indiaantje. Zo noem ik het  tuincentrum dat ongeveer halverwege tussen Rijssen en Holten ligt.  Die heb ik toen nog langs de kennel gelegd, waarna ik vond dat het wel weer even genoeg geweest was. Er was trouwens nog één hele mooie, maar ook hele grote van dezelfde soort, maar die heb ik helaas achter moeten laten. Ik kon hem met geen mogelijkheid tillen. Misschien als één van de zoons weer eens langskomt en dat ding er nog is? We zien wel. Zó is het ook al mooi en een mens kan niet àlles hebben.

De rest van de dag hebben we het saampjes mooi rustig aan gedaan.

5 responses to “Da’s pas lekker

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het lijkt er niet alleen op, sterker nog….het is volop zomer! Dit weer duurt tot en met donderdag,en dan is het weer even over, dus geniet er nog maar van hoor.

  2. Heerlijke dag Bea🙂 Wat jammer van die steen misschien inderdaad kan iemand anders het voor je meenemen.
    Het is eindelijk prachtig weer…..zalig!

  3. Mooi verhaal over het dagelijks leven Bea.🙂

  4. In het zweet des aanschijns zult men zijn brood verdienen, maar o, Bea wat geniet ik van dit zomerweer, het binnenwerk blijft er heel even bij deze paar dagen moeten we meenemen hoor, gezellige wandeling heb je gehad altijd fijn maar zeker met dit weer, Diesel lekker een modderbad en iedereen weer moe maar heel erg tevreden!

  5. het is lekker fietsweer Bea en ik ben morgen vrij en ga dus een lekker stukje fietsen
    jullie een wat aangepast ritme , kan ik me helemaal indenken met Diesel en die is blij met je
    ik wens je voor nu een goede nacht

Geef een reactie

