Wat is een BC?   3 comments

Hondenmensen denken bij de afkorting BC direkt aan een Border Collie, maar néé, tegenwoordig is een BC een Bekende Crimineel en als het dan een beetje meezit wordt zo’n BC ook nog een Bekende Columnist lees ik net in de NRC.

Het gaat dus in dit geval om Willem Holleeder (nog niet zo lang geleden vrijgekomen uit de bajes), die een contract voor een halfjaar heeft getekend met de Nieuwe Revu. Volgens Erik Noomen, hoofdredacteur van dat blad heeft Nieuwe Revu via via contact opgenomen met Holleeder en kwamen de partijen na een lang gesprek in een Jordanees café  al snel inhoudelijk tot elkaar. Volgens hem is Holleeder “een man die soepel uit zijn woorden komt en vele anekdotes tot zijn beschikking heeft waar de nieuwsgierige Nieuwe Revu-lezer van zal genieten. Hij bevindt zich natuurlijk ook in een vreemde positie in de Nederlandse maatschappij. Hij is even bekend als Beatrix, en als hij over straat loopt wil iedereen met hem op de foto, inclusief BN’ers. Aan de andere kant heeft hij een crimineel verleden waar veel mensen van gruwen. Dat is een interessant spanningsveld. En Nieuwe Revu schrijft altijd over wat schuurt in de maatschappij. De positie van Willem Holleeder is daar een goed voorbeeld van.”

Aardige bijverdienste dus voor déze BC, maar ik ga er toch ècht dat blad niet voor lezen! Jij wel? En wat vind je hier nou van?

Ikzelf verdenk dat blad niet van altruïsme. Die redactie zal eerder denken aan een flinke oppepper in komkommertijd ofzo.

3 responses to “Wat is een BC?

Subscribe to comments with RSS.

  1. nee dat blad lees ik niet ,maakt niet uit wat er in staat
    ik zou die vent ook niet willen ontmoeten , hij heeft de straf dan wel gedaan ,maar hij heeft meer leed gedaan
    oja bij BC denk ik allereerst aan Brits Columbia
    fijne avond

  2. Reken maar dat de verkoopcijfers omhoogschieten van Nieuwe Revu.
    Tjaaa wat ik er van vindt ? ….. ik zie ‘m liever schrijven dan afpersen🙂

  3. Dit bericht had ik gelezen en ik vind het volslagen onzin om daar de Revue voor te lezen, ik hou toch al niet van roddelbladen dus mij gaat het wel voorbij. De enige BC (wat ze al niet bedenken) waar ik nog respect voor had is Age M. die alles heeft gedaan zonder geweld te gebruiken.

Geef een reactie

