Kleine terugval   7 comments

Omdat er de afgelopen maanden heel veel pups zijn geboren worden er op het ogenblik op het Drentenforum en op blogs die ik volg diverse verhalen en foto’s geplaatst  over de wederwaardigheden van de pup-eigenaren. En dat gaat van zindelijkheid, tot puppytraining, wisselen van tandjes, eigenwijsheden etc.

Zo volg ik op het ogenblik zoveel mogelijk een topic op het forum daarover. Eén van de dingen waar het over gaat is nu dat niet alle pups aan het eind van een wandeling meer direct willen worden opgetild om in de auto gezet te worden, maar liever eerst nog even krijgertje spelen. Die pups moet je natuurlijk nog tillen, maar als ze daar straks te groot voor zijn wordt het anders. Dus hoe eerder je dat aanpakt hoe beter het later gaat.

Nou heeft Diesel blijkbaar stiekem meegelezen, want hij begon vanochtend ook weer even te zingen van: en we gaan nog niet naar huis …..  Dat snapte ik nu ook wel, want we waren nog helemaal niemand tegengekomen en er kwam een eind verderop precies op dàt moment een leuke hond aan. Diesel’s hele houding was er een van: met de bazin mee ……. eindelijk een andere hond ………….. met bazin mee, maar het zou zo leuk zijn ……..kijken wat bazin doet. Nou deze bazin vond het tòch nodig dat hij kwam en ik ben dus gewoon op de rand van de kofferbak gaan zitten, heb een paar reepjes gedroogde kip in stukjes gebroken en die achter mij in de kofferbak gelegd. Hij kon niet zien wat het was en ruiken kon hij het ook niet, want daarvoor stond de wind verkeerd. Hij is helemaal niet nieuwsgierig :---), maar hij kwam als een speer aangerend en sprong in no time langs me heen de kofferbak in.🙂

Verder was hij trouwens heel braaf hoor. Als hij voor me uit liep te snuffelen en ik bleef stilstaan, dan keek hij om en kwam als de wiedeweerga naar me toe. Of als ik op zo’n omkijk-moment m’n hand opstak met de handpalm naar voren ging hij bijna meteen zitten. En toen hij even iets was achtergebleven om aan de kant van de zandweg aan iets interessants te snuffelen, kwam er achter hem een auto aan. Toen ik hem riep kwam hij meteen en ging op mijn gebaar direct keurig voor me in de berm zitten.

Posted 10 augustus 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with ,

7 responses to “Kleine terugval

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wel een veilig gevoel voor jullie beiden..doet hij zo perfect luistert. Goed gedaan Bea.🙂

  2. prachtig om te lezen dat hij zo goed luisterd en reageerd
    ik zie dat vaak anders in het park of op de hei

  3. Van Diesel verwacht ik gewoon dat hij luistert Bea, daarna een beloning maakt ook heel veel goed al moest Diesel natuurlijk wel even slikken omdat hij niet eventjes mocht spelen met zo’n fijne vriend of vriendin😉

  4. Inmiddels bepaal ik al jaren zelf hoe vaak, hoe lang en met wie ik speel.
    Maar een hond heeft natuurlijk wel leiding nodig🙂

  5. Hoop je binnenkort tegen te komen in het bos. Ben weer terug van een heerlijke vakantie. Joep heeft zijn vriendjes ook gemist. Tot snel. Groetjes Henriëtte en Joep.

    Henriette Koster
  6. Ook ik ga binnenkort weer de middagboswandeling maken en hoop je weer te zien met Diesel. Ben deze week een paar keer geweest tegen 13.00 uur. (zelfde plaats geparkeerd). Izzy en Lola vonden het maar vreemd dat we niemand tegen kwamen. Vanmiddag voor het eerst weer een stukje gelopen met Henriette en Joep.

    Hermien Gerritsen

Geef een reactie

