Korte (grinn) samenvatting   7 comments

Om toch even iets van ons te laten horen, euh …. lezen volgt hier een korte samenvatting van wat er zoals gepasseerd is vanaf zondag.

Over de ochtendwandeling met Diesel had ik al geschreven. Zondagmiddag zijn zoon L., schoondochter T. en ik bij onze (o)pa op bezoek geweest. Zoon S. zou ook mee, maar die belde ‘s-ochtends dat hij hondsberoerd was en had overgegeven, dus dat ging niet door. We willen natuurlijk niet riskeren dat (o)pa wordt aangestoken met het één of ander. Het gaat al niet zo goed met hem. Dat kan er echt niet bij.

Gisteren ben ik, naast de normale p&p-rondes, 2x met Diesel naar het bos geweest. ‘s-Ochtends vroeg een hele lange ronde gelopen – het was toen heerlijk – en ‘s-middags een iets kortere, want toen werd het al vrij snel behoorlijk warm.

En vandaag heb ik me het schompes gesjouwd. Eerst lopen met Diesel, toen de auto naar de garage gebracht voor een grote beurt en APK. Ik had ook wat dingetjes te melden die me waren opgevallen, waarvan ik vond dat er naar gekeken moest worden. Met huurauto (à € 15 per dag, 30 km vrij, daarna 0,15 per km) naar huis.

Samen met Diesel in de tuin gewerkt. Uitgebloeide bloemen wegknippen, rozen aanbinden, etc. Daarna koffie gedronken, de dierenarts gebeld voor een afspraak en een tijdschrift doorgebladerd. Boodschappen gedaan, Diesel weer uitgebreid uitgelaten, afgewassen, gestofzuigd, was gedraaid, etc., etc.

Vijf uur de auto weer opgehaald. De dingen die ik had aangegeven bleken geen verbeelding te zijn geweest en waren ook meteen verholpen. Over de rekening zullen we het maar even niet hebben. Hij rijdt weer alsof hij nieuw is.

Eenmaal weer thuis eerst even snel Diesel uitgelaten. Daarna eten gekookt en, heel slecht, maar het kon even niet anders, snel gegeten en toen te voet naar de dierenarts. Een half uur lopen, want er was geen tijd geweest om de auto weer Diesel-proof te maken. Mèns wat was het benauwd. En terug dus weer een half uur lopen. Daarna ben ik maar even met de beentjes omhoog gaan zitten en heb met een frisse versnapering in de hand een poosje kassie gekeken. Laatste p&p-ronde voor de nacht en eindelijk m’n bedje in.

Nou vraag je je natuurlijk af waarom we naar de dierenarts gingen. Wel, Diesel likte sinds zondag achter in de middag steeds aan zijn rechter voorpoot. Net boven de wreef zeg maar. Eerst was daar niks bijzonders aan te zien, maar hij bleef likken en er verscheen een rood plekje, dat er steeds vervelender ging uitzien. Zijn voetje werd ook wat dikker vond ik. Vandaar. De DA heeft een schrapje genomen en dat onder de microscoop gelegd, maar daar bleek niks bijzonders mee te zijn. Ze kon ook niks voelen onder de huid. Het was ook niet stuk, totdat ze een schrapje nam. Toen begon het wel te bloeden en bij nadere beschouwing bleek de plek toch groter te zijn dan hij op het eerste gezicht leek.

Onder de haren er omheen liep het nog een aardig stuk door.

Dat laatste is ook de reden waarom ik behalve een zalfje, ook antibiotica tabletten heb meegekregen. Het zalfje moet ik er 4 of 5 keer per dag op stippen en ik moet hem tweemaal daags zo’n tablet geven. Diesel zou dan met 3-5 dagen niet meer aan de plek moeten willen likken. Als het volgende week niet beter is moeten we terugkomen. Het lijkt dus alleen een ontsteking van de huid te zijn.
Oorzaak? Onbekend. Het zou kunnen dat er een weerhaakje van één of ander grasje in de huid is gaan zitten en voor irritatie heeft gezorgd totdat het er uit was (want er zat helemaal niks in zo te zien en te voelen). Het zou ook kunnen zijn dat hij is gestoken door één of ander akelig mumsel. Maar behalve dat hij er steeds aan likt, heeft hij er zo te zien geen last van. Hij loopt en rent normaal en ik mag er ook gewoon aankomen.
Hij heeft wel pech dat het net nú is, nu het ècht warm lijkt te gaan worden, want hij mag voorlopig niet zwemmen.

7 responses to “Korte (grinn) samenvatting

Subscribe to comments with RSS.

  1. korte samenvatting haha
    suc6 met Diesel zijn pootje
    welterusten

  2. Inderdaad heel beknopt 🙂

    Zalfjes, antibiotica, jaarlijkse apk voor Diesel. Dat loopt in de papieren Bea. Jij weet wel beter maar veel mensen realiseren zich bij aanschaf van een huisdier niet dat je huisdier wel eens aanmerkelijk meer kan gaan kosten dan enkel eten.

  3. We zijn weer helemaal bij Bea, dat is toch een naar plekje bij Diesel en ik zou er ook mee naar de dierenarts zijn gegaan, ik hoop dat Diesel de zalf er niet af gaat likken, hondentongen genezen dus doen ze het vaak zelf wel maar een ontsteking kan niet. Wat Henk schrijft is waar maar wij hebben daar wel degelijk rekening mee gehouden en dierenartsen zijn net of nog duurder dan garage’s, 45 euro voor een enting parfo en weil, 17,50 voor een vlooien- tekenkuur en 17.50 voor een wormenkuur ( 3 x ontwormen in het jaar vind ik toch wel nodig) maar ik heb het graag over voor m’n hondenkindje en jij voor het jouwe!

  4. ha die Bea
    op de fiets viel de warmte best mee hoor , er stond een beste bries
    en ach het was ook maar twee keer de helft , samen goed voor 88 km
    wens je een fijne avond

  5. Wat sneu dat Diesel niet mag zwemmen, net nu het zo warm is! Maar goed dat je er naar hebt laten kijken, je weet maar nooit.
    Toen Lerato vanmiddag de foto zag riep ze: oh oh mosquitoes gedaan! Alles wat op een bult lijkt zijn muggen, haha! Rustig aan de komende dagen, en hopelijk mag en kan Diesel snel weer lekker afkoelen!

  6. Dit zijn weer heel wat belevenissen Bea, de dierenarts moet toch wel even naar dat plekje kijken hoor, dan moet het maar een paar centen kosten toch?

  7. Tjee ik werd al moe/warm van het lezen, wat een dag Bea.
    Zo’n plek heeft Maxx ook gehad, mijn dierenarts noemde dat ‘hotspot’, hij kreeg inderdaad ook een soort penicilinezalfje en een sterilisatiemiddel wat ik erop moest spuiten. Na een tijdje was het genezen, maar jaren later kwam er op dezelfde plek weer die narigheid. Hopelijk is t bij Diesel een ander verhaal en geneest het sneller.

Geef een reactie

