Experiment   16 comments

Wat de foto’s betreft heb ik me maar weer eens verdiept in het “signeren”, d.w.z. copyright er op zetten. Vind het vaak wel jammer van de foto’s, maar als ze ineens ergens anders verschijnen en een ander er credit voor neemt vind ik dat toch ook niet echt leuk. Heb dus weer es even wat geëxperimenteerd. Met de vlot-foto’s. Moet misschien nog anders, maar dit is weer een begin. Kijk, ik neem aan dat in ieder geval degenen die ons “kennen” Diesel wel herkennen, maar misschien is dat in verre buitenlanden anders en bovendien: ik maak ook andere foto’s. Hoe je het wilt noemen: door ervaring wijzer geworden, of onnodig en overdreven ………..hier komen een paar voorbeelden:

Wat vinden jullie ……. hoger, lager en/of  meer naar links, meer naar rechts, of helemaal niet? Ik kan natuurlijk het copyrightteken en mijn naam evt. ook nog vager maken.

Oh … en zo kan het bijv. ook nog:

Posted 26 augustus 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, tests, Varia

Tagged with ,

16 responses to “Experiment

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind het heel storend, je naam is mooi maar kan er lastig doorheen kijken zonder ’t te lezen.
    Zie wel hondenpret en niet zo’n beetje ook, geweldig hoe ze genieten van dat vlot.

    Ach Bea wat maakt ’t uut dat ze er met je foto’s vandoor gaan, je kan het ook als compliment zien.
    Of heb je voornemens ze te verkopen en beroemd te worden hahaaa. -Bea’s pics all over the World-

    Ik zag eens een schilderijtje wat ik zelf gemaakt heb, speciaal voor Wendela, ergens in verwegnistan met een mooie tekst toegevoegd op wildvreemd blog staan. In eerste instantie wat verbaast en dacht nog , het kan dat er meerdere mensen op deze aardkloot met hetzelfde idee bezig zijn geweest. Dus ik mijn foto van schilderij opgezocht, ernaast geplaats en tjah exact hetzelfde. Heb het laten rusten en later was ik er ergens nog trots op ook😉

  2. Dat is een goed idee Bea, ik maak de foto’s wel kleiner maar zet er nooit meer wat op maar dit is wel beter natuurlijk. Het hangt eigenlijk van de foto’s af waar je naam staat, in het geval van deze leuke foto’s had het (dat ben ik hoor) je naam links onder gezet dan stoort het niet, wat een enig gezicht overigens die pret van de honden met dat vlot!

    • Dat heb ik ook uitgeprobeerd Ann, maar weet je, ik heb de hele serie in één keer gedaan en dan is het op de ene foto linksonder beter, op de andere rechtsonder, dan weer eens midden boven, etc. En ik wil niet elke foto apart doen. Kost veel te veel moeite en tijd.😉

  3. Wil je eerlijk mijn mening Bea ? Ik vindt het verschrikkelijk, en dergelijk copyright teken verknald iedere foto. Kopieren van foto’s kan je op die manier wel voorkomen🙂

    Zelf maak ik me daar al lang niet meer druk over. Ik kom mijn foto’s tegen op allerlei sites en als er naamsvermelding of een linkje bijstaat heb ik daar helemaal geen probleem mee. Iemand mag van mij rustig m’n foto’s downloaden. Groter dan 940 pixels upload ik ze niet en daar kan je hooguit een plaatje van 10×15 cm van afdrukken.

    • Ja natuurlijk wil ik eerlijk je mening.Maar ik had vandaag gewoon ff de pest in over iets en daardoor ben ik dit experiment begonnen.
      Vroeger heb ik het ook al eens gedaan met “fotografie: Bea Tielenburg”. Ik weet niet of je je dat herinnert. Maar nu herinner ik mij wel dat wat jij schrijft voor mij reden geweest is om er mee op te houden. Dat kleiner uploaden zoals jij aangeeft is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dan moet je er wel voor zorgen dat men met klikken op die kleinere foto niet het originele formaat op het scherm kan krijgen om ze zo op te slaan. (Dus géén link url) Heb het nèt nog even geprobeerd met dat copyright teken onderaan. Zet het er nog wel even bij in het berichtje.

  4. ha die Bea
    het regende vanochtend hier ,maar de rest van de dag had ik een fijne en zonnige dag
    ik wens je alvast een goeden nacht

  5. Ik voorzag de foto’s ook eerst van naam. Nu doe ik dat niet meer, omdat je de naam er zo af kunt klonen, tenzij je de naam dwars over de foto plakt. Dat laatste vind ik dan weer zonde van de foto. Als je een foto plaatst op internet dan kun je ervan uitgaan dat men de foto gebruikt zonder toestemming, ook al is dat niet netjes. Dan denk ik maar, wordt er maar gelukkig mee. Het gebeurt me wel regelmatig dat ik wel om toestemming wordt gevraagd.
    Bij jouw bovenste twee foto’s vind ik het zonde van de foto’s dat je naam er doorheen staat.

    Jetskefotografie
  6. mogge Bea
    leuke fotos van de honden
    en als je het dan tochwilt doen ga ik voor de laatste rechts boven in
    fijne dag

    • Die vind ik zelf ook het meest bescheiden. Al naar gelang foto/onderwerp/kleuren etc. kun je dat trouwens ook linksboven, of rechts- of linksonder doen. Maar het kost natuurlijk wel veel tijd als je dat voor elke foto anders wilt doen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik iets met de foto’s ga doen, maar ik denk dat àls ik er iets mee doe, ik het maar op Henk’s manier ga doen.

      • ik laat je weten als ik iets hoor Bea
        ik weet wel dat dit voorheen niet voorkwam
        oja als je een serie fotos in 1 x van een watermerk kon voorzien zou ik het misschien ook nog doen , maar niet 1 voor 1
        ik sluit af en ga slapen
        welterusten

  7. Een klein logo links of recht onderin, zal niet echt storen Bea, maar midden over de foto heen vind ik doodzonde. Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee, als iemand een foto van mij wil gebruiken. Maar ik was toch wel een beetje verbaasd, toen een foto van mij in streekkrant stond, maar ze waren wel zo netjes geweest om mijn logo te laten staan, en dan is het ook wel weer leuk.

  8. Da’s de makke van het internet hè. De foto’s die jij met dit watermerk plaatst bewerk ik zo. En weg is het. Moeilijker wordt het als je je watermerk helemaal breeduit in de foto zet. Alleen is die dan niet meer om aan te zien. Zelf plaats ik kunst op Deviantart. Zonder watermerk, maar wel gesigneerd en niet op volledige grootte. Zo ook op WP. Mijn keuze. Ik hou het toch niet tegen dat gekopieer etc. Ik deel gewoon. M.a.w. kwestie van kiezen wat je wilt of niet wilt. Het is eigenlijk een kwestie van credits geven. Gebruikt iemand je foto met jouw naam en een referentie dan vind ik het ok. Helaas gebeurt dat niet vaak. Hoe mooi zou het zijn als men dat wel deed!
    xSjer

Geef een reactie

