Spanning en sensatie – deel 4   7 comments

Nu je op de hoogte bent tot en met vrijdagochtend, komt hier het volgende spannende gedeelte.

Een tijdje geleden heeft Diesel het hier onder afgebeelde aangepakt van de postbode. Hij pakt nl. altijd netjes de post en/of de kranten aan – als de bezorger(s) die tenminste niet proberen terug te trekken als ze hem voor de deur bij de brievenbus zien zitten – en komt het mij brengen. We ruilen de post dan voor een lekkertje.

Wij hebben uiteraard aan deze uitnodiging gehoor gegeven. Vrijdagmiddag heb ik dus Heer Diesel en de benodigde spullen in de auto gepakt, heb de tank tot aan de uiterste rand gevuld en ben richting Urmond (Stein) vertrokken.

Over de heenreis ga ik het hier niet hebben. Die was redelijk rampzalig vanwege wegwerkzaamheden en file vanwege de spits. Gelukkig waren we mooi op tijd in Urmond en heb ik eerst heer Diesel onder aan de dijk langs de Maas even uitgelaten. En in eerste instantie heb ik hem toen maar weer even in de kofferbak gelegd.
Na het warme welkom dat mij in de Terpkerk ten deel viel en nadat mijn Sanneke klaar was met een laatste klusje, heb ik hem er weer uit gehaald en hem eerst maar eens in het garderobekamertje gelegd. Mèt uiteraard een bak water, een vetbedje (hij vertikte het overigens om er lang op te liggen en lag dus meest op de stenen vloer),  m’n rugzak-cum-krukje en m’n jachtjas.

Er  was veel belangstelling, om niet te zeggen dat het er stuiterdruk was (gelukkig voor de exposanten)  en Diesel was in eerste instantie tamelijk opgewonden. Er kwamen ook vrij veel mensen even bij hem kijken (de deur naar de garderobe had ik open gelaten) en hij heeft zich tijdens de opening trouwens nog door een klein jongetje dat het allemaal ook wat moeilijk vond laten aaien en heeft hem een lekkere kus (lik over het snuitje, hihi) gegeven. Het jongetje durfde samen met zijn pappa Diesel ook wel een klein stukje gedroogde kipfilet te geven dat ik uiteraard bij me had. Na de officiële openingstoespraak etc. ben ik Diesel gaan halen en heb een uitgebreidere p&p-ronde met hem gelopen langs de Maas. Daarna was hij al een stuk rustiger.

Toen was er ook nog een oudere heer, die z’n jas in de garderobe wilde hangen, maar terugdeinsde toen hij Diesel gewaar werd. Gelukkig zag ik het en heb ik zijn jas even opgehangen. Waarop de heer zei: “oh is het wel een vriendelijke hond” en hem even een aai durfde te geven.

Zo en voor het klapstuk, de sensatie, zul je moeten wachten op deel 5.😉

7 responses to “Spanning en sensatie – deel 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk dat je die uitnodiging van Alexandra hebt gekregen Bea. Grappig dat Diesel de post in ontvangst neemt, de blauwe enveloppen scheurt hij zeker meteen in stukken he?

  2. Dat was dus een bijzonder leuk gebeuren Bea, wat leuk dat San exposeerde en natuurlijk vind ik het geweldig een hond die de post netjes bij het vrouwtje brengt, Mandy blaft wel maar ik moet de post zelf halen😉

  3. Ik had ook zo graag naar San’s expositie willen gaan, achteraf toch wat té ver rijden en die dag ook op mijn programma avondje Appel-theater in Den-Haag, toch maar besloten daarvoor te kiezen.

  4. wat leuk dat je naar de expositie van je petekindje bent gegaan Bea. Je hebt er zo te lezen wel een flinke reis voor moeten maken

  5. Klinkt als een hele geslaagde avond🙂 Dat was die reis dus wel waard! Leuk hoor! En dan die heer Diesel….hihi!

  6. Ha, die Diesel! Het was voor ons echt even een reis te ver vanuit Fryslan! Ik wacht met smart op de rest van je verslag……… ik verklap niks!
    fijne week!
    xSjer xxx

  7. Heer Diesel
    ha die Bea , ja ik had die uitnodiging digitaal ook gehad ,maar was op het werk en ben ook niet zo een kunstzinnig iemand al vind ik veel mooi en zker de schilderijen die ik zie van Alexandra op haar blog of fb
    maar jullie hadden een fijne tijd daar aan de Maas dus een dag goed besteed
    ik zal aanstonds weer naar de plek waar men die bom vond , ja er zullen er vast wel meer liggen
    maak me er geen zorgen over
    geniet de dag

Geef een reactie

