Spanning en sensatie – deel 5   15 comments

Nou, ik hoop dat ik de spanning voor jullie ook een beetje heb kunnen opvoeren, want dan komt nu zo ongeveer de sensatie.

In deel 4 heb ik, waar ik schreef dat ik Diesel was gaan halen voor een uitgebreidere p&p-ronde langs de Maas, nog een klein stukje weggelaten. Toen wij nl. naar buiten liepen deden wij dat samen met San. Zij vroeg me even mee te lopen naar de auto. Ze deed de achterklep open en wat ik toen zag …………..nòg een schilderij. Het was nog niet eens helemaal droog. Het plakte nog een beetje. Ze was er tot in de nacht nog aan bezig geweest, totdat Stan haar zei dat het genoeg geweest was en dat ze naar bed moest.😉

Enfin, Diesel trok mij bijna omver, zo’n hoge nood had hij, dus ik ben met hem die grote ronde gaan lopen, terwijl San het schilderij naar binnen bracht.

Zijn jullie haast klaar voor DE SENSATIE?

Diesel en ik kwamen terug, gingen de kerk in, waar in de tentoonstellingsruimte een hele groep mensen zich stonden te verdringen voor HET schilderij. Wij hebben ons er even doorheen gewrongen en toen kon San o.a. déze foto maken.

 

schilderij + origineel

 

Omdat het licht op die plek niet optimaal was en alles een beetje gelig werd, heeft ze het schilderij vervolgens mee naar buiten genomen en heeft daar déze foto gemaakt.

buiten tegen de muur van de kerk

 

Iedereen was laaiend enthousiast over schilderij èn model, dat begrijp je. En ik mocht naast het origineel, ook het kunstwerk mee naar huis nemen. Èchter, je kon gelijk zien dat het natuurlijk voor geen meter bij in m’n autootje paste . Gelukkig was  daar een reddende engel in de vorm van Ewald, die het wel wilde meenemen. Hij woont hier niet zo ver vandaan. Zaterdagochtend is hij het samen met de kleine Sam (wàt een lekker knulletje) hier komen brengen en heeft het voor mij op de schoorsteenmantel gezet. Om een idee te krijgen, dat ziet er ongeveer zó uit.

provisorische opstelling

 

De lichtval is ook nu niet optimaal, mijn fotografische kunsten zijn niet geweldig en het moet ook nog opgehangen worden, maar er komt op een later tijdstip op m’n blog vast nog wel een keer een foto voorbij waar alles bij elkaar komt.

15 responses to “Spanning en sensatie – deel 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jahaaa, was leuk hè. Spanning en sensatie en de zenuwen nog maar net onder controle voor de opening van de expo en de onthulling van Diesel aan uwes. Wat was ik daar nerveus over. Vond het helemaal geweldig dat jullie er waren en ook dat Ewald het doek is komen brengen, echt top! Hij staat nu al bijzonder fraai op de schoorsteenmantel en ik ga zo meteen het ophangspul bestellen, dan kan hij echt aan de wand. Ik hoef Diesel niet meer af te maken, jij mag hem nu ophangen….. grinnik.
    Bea, ontzettend bedankt voor deze opdracht en geniet van het resultaat. Dikke knuffel voor jullie allebei!
    Liefs van San.

  2. Tjonge,tjonge…..wat een prachtig schilderij heeft San van Diesel gemaakt!!!!! Dat je daar erg blij mee bent, kan ik mij goed voorstellen Bea, het krijgt natuurlijk een ereplaats he?

  3. Bea, wat mooi en wat een verrassing !

    Henriëtte

    Henriette Koster
  4. Prachtig Bea, wat zal je er blij mee zijn en San is geweldig! Je eigenste Diesel vereeuwigd op een heel mooi schilderij, heel veel plezier ermee en dat dat zal lukken daar zit ik ook al niet over in😉

  5. Echt schitterend Bea. Een echt kunststukje van San

  6. WAUW!!!!!! dat is echt heel erg mooi!!!! Prachtig zeg, dat is nog eens een verrassing…. superleuk!

  7. prachtig schilderij van een prachtige hond
    ja dat was een spannende dag
    maar een met een mooie lach
    geniet er van
    als wel van de dag
    wij hoeven niet meer naar school en leren toch ieder dag

  8. Wow…wat een prachtige schilerij Bea…hij is echt immense groot zeg! Wat past hij mooi op je schouw.
    Een echt kunstenaress de dame die het geschilderd heeft!
    Wat een mooi weer nog…. heerlijk in de tuin nog genieten van deze dagen!
    Fijne week en lekker wandelen jullie
    Knuffel & kus xx

  9. Wat een leuke servies tafel heb je..butler tray tafel heb Ik ook!

  10. Maar dat is echt prachtig…als twee druppels water…de echte en het schilderij. Die San kan er wat van !

  11. Ik geniet…..

Geef een reactie

