Een welbestede middag   7 comments

Vanmiddag hebben Diesel en ik een extra lange wandeling gemaakt. Een heel eind door een stuk bos en langs weilanden met koeien waar we nog niet eerder geweest waren en een stuk dat ons al vertrouwd is.

Aangezien we toch maar met z’n tweetjes waren, lekker wat geoefend met volgen, (op de zitfluit)  gaan zitten tijdens het volgen, ook terwijl hij vooruit was op afstand en een paar apportjes. Niet teveel, maar genoeg om het even lekker een beetje bij te houden.

Toen we uiteindelijk weer bij de auto aankwamen wilde meneertje nèt weer gaan zingen van “en we gaan nog niet naar huis ……………” (ja, dank je de koekkoek, dat moeder niet thuis was wist ik zelf ook wel, ik was immers bij hem) toen er een fietser aankwam. Daardoor was meneer zo afgeleid, dat hij op mijn commando “hier” gelijk bij me kwam en op mijn “hop”, acuut in de kofferbak sprong.  Na de fietser zittend in de kofferbak te hebben nagekeken ging hij liggen en hij was duidelijk wel zo flink bezig geweest, dat hij de hele weg terug naar huis is blíjven liggen.

Tijdens de traininkjes was ik bijna m’n horloge kwijtgeraakt. Het bleef gelukkig hangen in de mouw van m’n fleece-vest, maar het bandje was finaal doorgesleten van het vele aan- en af doen. Dus toen meneer lekker in de kennel lag te pitten ben ik snel even naar de stad gereden voor een nieuw horlogebandje en een paar boodschapjes voor het eten.

Al met al een welbestede middag.

Posted 6 september 2012 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

Tagged with , ,

7 responses to “Een welbestede middag

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    ik als fietser zijnde ben nu wel benieuwd of Diesel soms nare herinneringen heeft aan een fietser
    ik wandel ook uren ( zie blog) over hei bos en of strand , maar fiets nog meer in KM gerekend en op een paar nare herinneringen met honden in het zuiden van Frankrijk nog nooit problemen gehad ,zowel te voet als op de fiets
    maar maakt niet uit , jullie hadden een fijne dag
    ik een fijne middag
    fijne avond nog

  2. ja een mooi gebied aan wiens rand ik woon , en waar ik vaak te vinden ben
    geniet de avond en een goede nacht

  3. Volgende keer neem je maar een fiets mee Bea. Eén rondje om de auto en Diesel in de koffer. Soms moet je slim zijn🙂

  4. Jullie krijgen zo samen heel wat beweging.

    Jetskefotografie
  5. Het was vandaag echt lekker weer voor jou en Diesel om een extra lange wandeling te maken, en Diesel zal wel gedacht hebben “Oost West, thuis is het ook niet alles😉 ” Maar ja als moeder kort en krachtig commando’s geeft dan ga je maar braaf doen wat ze zegt!

  6. Gezellige boel , hoor Bea.🙂

Geef een reactie

