Bloeddruk door het dak   5 comments

Zo begon de dag niet hoor. Vanmorgen eerst lekker relaxed met Diesel gewandeld, gezellig koffie gedronken met de hulp en toen zoon S. opgehaald en naar degene, die nu nog in het flatje woont waarheen hij in oktober  verhuist. De financiële kant van de overname van spullen geregeld, papieren getekend en toen naar de buren. Broer L. en partner T.😉 Daar hebben we nog een kop koffie genuttigd en toen is S. op de fiets van L. naar mijn huis gereden, heeft Diesel uitgelaten en op hem gepast totdat ik weer terug was. Zelf ben ik nl. vanmiddag met L. een rolstoel voor T. gaan ophalen, zodat ze iets verder van huis kunnen. Dat ding is (via de thuishulp o.i.d.) voor 3 maanden geleend om te beginnen en als het nodig mocht zijn (wat ik niet hoop en verwacht), kan dat ook nog verlengd worden. Op de terugweg nog even recepten bij de apotheek opgehaald en na aflevering van het spul weer naar huis.

Tijdens mijn afwezigheid had de post een brief gebracht, die door Diesel keurig was aangepakt en waarvoor hij een lekker stukje oud brood had gekregen van S. Enfin, ik ga nog wat dingetjes doen en maak daarna de bewuste brief open. Aan de buitenkant niet te zien van wie die is. Wat dacht je wat? Is van het bedrijf dat in 2010 de woningen hier heeft overgenomen van de vorige eigenaar. En nu komt het: een inspecteur zou geconstateerd hebben dat de achtergevel van de door mij gehuurde woning begroeid is met klimop en dat ik die onverwijld dien te verwijderen. ???????!!!!!!! Heb nòch tegen de voorgevel, nòch tegen de achtergevel klimop. Dus ik klim in de telefoon en bel. Krijg een dame aan de telefoon, die een grinnik moest verbijten toen ik vertelde waar het om ging en dat ik dacht dat hij misschien òf een verkeerd huisnummer had ingevuld, òf dat hij geen rozen en blauwe regen van klimop kon onderscheiden. Zij verbond me door en toen kreeg ik de man zelf aan de telefoon. Amper te verstaan (zat kennelijk in de auto ofzo), maar goed. Ik doe mijn verhaal en wàt denk je dat de man zegt? Iets in de trant van: er is begroeïng tot aan de verdieping (ja dank je de koekkoek, anders had hij over de schutting mijn prachtig bloeiende rozen en voor de zoveelste keer bloeiende blauwe regen ook niet eens kunnen zien. ik snoei als het uitgebloeid is, eerder niet) en dat willen wij niet, dat moet weg. Er mag helemaal geen begroeïng tegen de muren staan. Want dat beschadigt het metselwerk en de voegen.
Dat stond destijds nergens in de papieren bij het bericht dat wij kregen bij de overname van de huizen door deze nieuwe eigenaar zeg ik nog tegen hem, maar hij wou kennelijk van dat lastige mens af en zei: dan moet u mij maar een brief schrijven.
Overigens is er destijds vóór die overname ook nog es iemand aan de deur geweest, die vertelde dat het de bedoeling was dat zij het overnamen – tenzij ik evt. zèlf belangstelling had om te kopen (en dat had ik op mijn leeftijd niet meer) – alles goed heeft bekeken en vragen stelde over de toestand van diverse zaken in en aan de woning.
Overigens staat “de begroeïng” niet tegen de gevel zèlf, maar tegen van dat grove groene gaas, dat ik ervoor heb geplaatst.

Ik hoop dat dit nog een beetje een samenhangend verhaal is geworden, want nu gaat mijn bloeddruk zo ongeveer door het dak.

5 responses to “Bloeddruk door het dak

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het is nog best een redelijk samenhangend verhaal. Kan me best voorstellen dat de huiseigenaar niet gecharmeerd is van klimop tegen de muren maar dat is het in jou geval dus niet omdat het tegen gaas omhoog groeit.

    • Het is zelfs geen klimop! smiley
      Mijn gevelbegroening bestaat uit klimrozen en blauwe regen. Dat zijn géén zelfhechtende planten, maar ‘indirecte’ (afstands)gevelbegroening, d.w.z. dat deze een handje moeten worden geholpen via diverse klimhulpen waar ze op kunnen steunen en zich aan optrekken. In dit geval dus van dat stevige groene gaas, dat ook wel als afscheiding wordt gebruikt.

  2. Die vlieger gaat dus lekker niet op hè, dat het de gevel zou aantasten! Wat een ei die vent. Stuur um een uitnodiging dat ie het kan komen bekijken en dit keer van dichtbij! Jij hebt gelijk Mum!
    xsjer

  3. mogge Bea
    ja dat is een goed verhaal geworden , hopelijk is drie maanden rolstoel voldoende ook
    en ja klimop is geen plant die jij in de tuin hebt en al zeker niet tegen het huis
    bij die man is het in de bovenverdieping niet pluis
    geniet de dag en laat de bloeddruk rusten

  4. Maak je niet druk Bea, je hebt van die lui die klimop verwarren met rozen en blauwe regen, als het niet tegen de muur zit heeft hij er niets mee te maken, ik zou dan ook het briefje maar kort houden, wat een gezeik over zulke kleinigheden die ook nog eens nergens op slaan, heeft die man niets beters te doen? Hou je haaks en niet kwaad worden meis, zeg maar tegen Diesel dat het een eend is dan weeft je hondenkind er wel mee af😉

Geef een reactie

