Ja hoor! Boetes wèl! / Sure! Fines yes!   4 comments

Wat lees ik nu weer?

Een aantal boetes gaat vanaf 1 januari 2013 met 2 procent omhoog in verband met de jaarlijkse indexering. Dat heeft het ministerie van Justitie en Veiligheid bekendgemaakt.

Het gaat om boetes voor verkeersovertredingen, zoals rijden door rood licht, snelheidsovertredingen en het niet dragen van autogordels. Maar ook boetes voor onder meer wildplassen en het niet volgens de regels buiten zetten van vuilnis gaan omhoog. Het percentage van 2 procent is gekoppeld aan de stijging van de prijzen voor consumenten.”

Ja hoor! Boetes worden wèl geïndexeerd, pensioenen al járen níét. In tegendeel, die gaan volgens de berichten waarschijnlijk dramatisch omlaag. In een nieuwsbrief van mijn pensioenfonds wordt gesproken van 14% per januari 2014!

Er is vast wel iemand die vindt dat ik hier appels met peren vergelijk, maar het was wèl het eerste dat in me opkwam bij het lezen van dit bericht.

—o0o—

You know what I just read?

As from January 2013 a couple of fines for traffic violations are going to be indexed. With a percentage of 2%.

Sure! Fines are being indexed, whereas pensions have not been indexed for years and are most likely going to be rebated dramatically.  In a newsletter from my pensionfund it says it’s most likely even going to be a 14% rebate as of January 2014!

Some people may think I am comparing apples and oranges, but it was the first thing that came to mind when I read this.

4 responses to “Ja hoor! Boetes wèl! / Sure! Fines yes!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Natuurlijk gaat ook dat duurder worden Bea, ze kunnen voortaan beter maar schrijven wat er niet duurder wordt, het is schandalig dat dit alles zomaar kan doorgaan zonder dat we zelfs een kabinet hebben, het wordt al gekker en ik ben benieuwd wat we eigenijk over houden van ons A.O.W.tje terwijl ze ook nog denken dan we kunnen sparen voor hulp als we zelf niet meer kunnen, afijn de tijd zal het leren al heb ik er een zwaar hoofd in, toch een heel fijn weekend samen met Diesel.

  2. ook ik heb er een zwaar hoofd in Bea
    alles wordt duurder tot de boetsen aan toe
    maar ons welverdiende aowtje en pensioentje wordt verkwanseld
    en zij zelf hebben er geen last van met hun top salaris en bonussen
    toch wens ik je een fijn weekend

  3. Het uitschrijven van een boete gaat binnenkort ook al electronisch …… Ik ga diebonnetjes nog missen😦

  4. Een hoop agenten schrijven geen bekeuring meer uit, omdat ze zelf ook vinden dat de boetes veel te hoog zijn.

Geef een reactie

