En toen was Lola weg / And then Lola was gone   13 comments

 

Gisteravond was ik niet meer in staat om een berichtje te schrijven. Vandaar dat ik het nu maar post. Diesel en ik waren net in het bos aangekomen en ik stond even te praten met iemand die langskwam toen Hermien met haar beide labjes Izzy en Lola aan kwam rijden. We hebben maar even gewacht en zijn toen samen opgelopen. De hondjes vinden dat altijd leuk en wij hadden elkaar ook wel wat te vertellen. Lola was nogal door het dolle en speelde constant krijgertje met Diesel. Op een gegeven moment waren ze foetsie. In eerste instantie maakte ik me niet druk, want Diesel komt altijd geregeld even kijken of ik er nog wel aankom. Het begon Hermien toch wel te lang te duren en zij riep en floot Lola, maar ze kwam niet. Wat bleek: Lola liep de laatste tijd wel eens vaker weg en kwam niet uit zichzelf terug. Enfin, ik riep Diesel en floot op de inkomfluit en zo’n 5 -10 minuten later kwam meneer hijgend en wel aangevlogen. Maar ……… zonder Lola! We zijn een tijdje al roepend en fluitend doorgelopen tot we aan een wat bredere zandweg kwamen en toen heb ik Hermien voorgesteld dat zij die zou volgen tot aan het eerstvolgende weiland en daar linksaf zou slaan. Daar loopt ook een bredere zandweg. Zelf ging ik terug door het bos en sloeg op het punt waar ik gezien had dat de honden rechtdoor waren gegaan i.p.v. rechtsaf zoals wij, rechtsaf. Op die manier maakten we een soort tangbeweging, waardoor ze òf de een òf de ander in de armen zou kunnen lopen. Diesel kwam natuurlijk met mij mee en Izzy besloot ook maar met ons mee te gaan. Ondertussen was Henriëtte met haar xBC Joep ons tegemoet komen lopen en zij vergezelde Hermien.  Dus daar liep ik met Diesel en Izzy, af en toe Lola roepend en ik kon horen dat Hermien ook riep en floot. Om een lang verhaal kort te maken: wij liepen elkaar in de armen, maar nog steeds geen Lola. We besloten om dan maar terug te lopen naar de auto in de hoop dat ze daar heengegaan was. En toen…… nou jaaaa zeg. We waren net op het kruispunt van zandwegen waar we uit elkaar gegaan waren om elk in een andere richting te zoeken toen we dat kleine zwarte monster vrolijk aan zagen komen met een jongen op een soort bakfiets en een jonge vrouw die ernaast liep. Lola zag ons en het leek wel of ze dacht sh.t daar heb je hun ook weer en sloeg acuut weer af het bos in! We hebben het aan die jonge vrouw te danken dat Hermien Lola weer te pakken kreeg, want zij lokte de stinkerd speels met een stok mee naar ons, zodat Hermien haar meteen kon aanlijnen. Zij bleek de begeleidster te zijn van de (gehandicapte) jongen op de “bakfiets” (die overigens bang is voor honden) en heeft zelf ook honden.

Enfin, eind goed, al goed. Maar het was me het avontuur weer wel.

—o0o—

Last night I was not able to write a post. So I do it now. Diesel and I had just arrived in the woods when Hermien, an acquaintance of mine, arrived with her two lab’s Izzy and Lola. So we waited for them to join us and we took our walk together. The dogs always like that and have fun together and we ourselves had enough to talk about. Lola was over excited and was constantly chasing around with Diesel. And then, suddenly they were gone. At first I wasn’t worried, because Diesel always comes back to see if I’m still coming, but Hermien got really worried and started calling out to Lola and blowing her whistle. To no avail. So I called Diesel’s name and blew the whistle I use to make him come back to me and about 5-10 minutes later came racing towards me panting and all, but  ………… no Lola!

To make a long story short, we searched and called out to her and Hermien blew her whistle ….. Nothing. And then finally, when we had just decided to go back to the car hoping that the silly dog had gone there, we saw some people coming towards us …… with Lola! Hermien immediately put her on a leash and thanked the young woman.

Well, all’s well that ends well. But it was quite an adventure again.

13 responses to “En toen was Lola weg / And then Lola was gone

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lola wordt dus een beetje ongehoorzaam en baldadig Bea, dat vraagt om strenge maatregelen hoor! Soms zijn het ook net kinderen he?

  2. oef, das best even schrikken, maar een happy end! Wat een ondeugende en ondernemende Lola…. vooral er weer vandoor gaan als je je baasje ziet. Stiekem vind ik t geweldig 😉 Laat dr maar snel een voorbeeld nemen aan Diesel, die weet wel hoe het moet! 🙂

  3. Dat zal wel schrikken geweest zijn!
    Mijn vorige hond – een West Highland Terrier – ben ik zo ook eens kwijtgeraakt.in het bos. We vermoeden dt hij achter een konijn gegaan is. Na lang zoeken gelukkig hebben we hem toch ook teruggevonden.

  4. Pffff goed afgelopen gelukkig, maar Lola moet het toch weer leren om terug te komen, het is dus zelfs Diesel niet gelukt haar mee te krijgen, een donderstraal die jullie toch de nodige spanning heeft opgeleverd en dan nog weg proberen te lopen als ze het baasje ziet kan natuurlijk voor geen meter, geen beloning deze keer 😉

  5. God zij dank….er is niets gebeurd. Ik las deze verhaal met spanning Bea..dacht ooh nee niet een slecht afloop 🙂
    Wat een spannend wandeling was dat zeg! Jullie allemaal opgelucht. wat goed van die vrouw zeg..had iemand anders kunnen
    zijn die dacht.. leuke hond die neem Ik mee. Gebeurd natuurlijk wellas.
    Jah Ik dacht laat Ik maar weers op wordpress gaan.. tis zo lange geleden. Vraag me niet waarom..geen idee, kwam er niet van.
    Soms heb Ik dat….sorry dat je wat ongerust was…. had toch even wat moeten laten horen.
    Hoe gaat het verder met jou…..?
    Ik zal proberen alles in te halen…!
    Kus Traceyxx

  6. beschreven
    als
    een honden leven
    prachtig einde

  7. Spannend! Mooi dat jullie Lola weer konden aanlijnen. Ën dat Diesel op de fluit reageerde, zij het wat laat. Hoest met de vehuizing?
    Denk je een beetje aan jezelf?
    ♥♥♥Sjer

    • Gisteren ging ze er wéér vandoor! Maar dit keer hebben we kunnen zien hoe verschrikkelijk ver. (Was nu aan de rand van het bos. Zie foto waar Diesel stond uit te kijken over zijn landerijen) Het vreetzakje had in de verte velden ontdekt waar nog maïs op stond! Geen wonder dat het een tijdje duurde voordat Diesel op de fluit terugkwam. We zijn toen maar teruggelopen naar de auto. Daar aangekomen zagen we heel in de verte dat kleine zwarte mormel aan komen rennen. Ze was kapot. Die heeft echt kílometers gerend. Ze was uiteindelijk teruggekomen langs dezelfde weg als we heen gegaan waren.

      Wat de verhuizing betreft: nog een paar losse dingetjes en dan het ouwe huisje schoonmaken.

  8. Het lijkt wel of Lola niets te eten krijgt bij ons. Ze heeft zoveel maiskolven opgegeten, dat ze geregeld tussendoor uitgelaten moet worden. Ze poept gewoon hele maiskolven, gelukkig geen diarree. Heeft net de boterham met muisjes gepikt van mijn kleindochter. Lola was overigens helemaal uitgeteld gistermiddag na de vele kilometers rennen. Beweging heeft ze wel gehad.

  9. Jeetje je verhaal met spanning gelezen.Niets zo irritant als een hond die niet luistert. Wij hebben ook eens een hond opgevangen in de bossen van Drenthe die door hun baasje gezocht werd. Met telefoon nr in de zak en vele km later ja hoor daar was de doerak. Eind goed al goed. Zo ook jou verhaal. Fijne dag en en succes met de verhuizing, nog een paar dingetjes die af gesloten moeten worden begrijp ik.
    Groetjes anna

  10. Misschien beter dat Lola een tijdje aan het lijntje word gehouden Bea, volgende keer loopt het minder goed af.

  11. Oef zeg ! Fijn dat ze terug bij haar baasje is. Wat net van die andere mensen !

  12. En hoe gaat het nu verder met Lola, want dit weglopen is toch een vervelend probleem.

    Jetskefotografie

Geef een reactie

