Vooruit met de geit / Here we go again   10 comments

weer iets gevonden

 

En toen was ik een paar dagen goed beroerd, met koorts en al. Dat begon eigenlijk donderdagavond al. Vrijdag belde ik Hermien om te zeggen dat ze ons niet in het bos hoefde te verwachten. Het zou onverantwoord geweest zijn als ik toch had proberen te gaan. En wat dacht je wat? Zij bood aan om Diesel te komen halen en hem mee te nemen. Het leek mij eerst wat veel gevraagd, maar omdat ze het zelf aanbood en omdat Diesel haar inmiddels goed kent heb ik het aanbod in dank aanvaard. Toen ze hem weer thuis kwam brengen vertelde ze dat hij me wel gemist had. In het begin liep hij steeds terug naar de auto. Toen heeft ze hem eerst een stuk aangelijnd meegenomen. Hij liep keurig naast haar. Toen heeft ze hem los gelaten en ging het verder goed. Zaterdag belde ze zelf en heeft ze hem weer meegenomen. Dat ging al gelijk beter. Hij wist nu duidelijk hoe en wat en liep meteen los mee. Ze vertelde dat hij zelfs naar haar (voetbal-)fluitje luisterde! Dat heeft hij natuurlijk ook al vaak gehoord als ze Lola riep. Hij is ook zo slim!

Dus Hermien, je bent een schat en je verdient een dikke pluim!

Vandaag voelde ik me weer wat beter en ben ik zelf maar weer met hem naar het bos gegaan. Ik had het geluk dat het net tijdens onze wandeling mooi weer was. Eenmaal weer thuis moest ik wel even gaan liggen. Ik had het toch een beetje onderschat, maar ik ben blij dat ik gegaan ben.

—o0o—

And then I was quite ill for a few days, with a fever and all. Actually it already started Thursday evening. Friday I called Hermien to tell her I was not going to be able to join her for a walk in the woods. It would have been irresponsable for me to go.  And what do you think? She offered to come pick up Diesel and take him for his daily walk in the woods. At first I thought that maybe that would have been asked too much, but since she offered herself and seeing that Diesel knows her very well by now, I accepted.  When she brought him back she told me that at first he really missed me and constantly went back to the car. She then put on his leash and he followed her like the good boy he is. Then after a while she took of the leash and from there on all went well.  Saturday she called me herself  and  picked him up again. He now knew what was up, so he immediately went along without his leash on. She told me he even listened to her whistle.  He heard that often when she called Lola of course. He is such a clever dog.

So Hermien, je are a darling and you deserve  a big compliment!

Today I felt a bit better and went to the woods with him myself. Fortunately exactly during our walk the weather was very nice. When we got home however, I did have to lie down for a spell. I had underestimated it a bit, but I’m glad I went.

 

ik weet niet wat ik ervan moet denken

weet jij het?

het ruikt raar ook

dat hoort hier toch niet

10 responses to “Vooruit met de geit / Here we go again

Subscribe to comments with RSS.

  1. nee dat hoort daar niet , heeft ie volkomn gelijk in
    dus niet goed geslapen vanwege koorts , nu ik wens je beterschap
    ik sliep snachts niet vanwege nachtdienst , nog 1 te gaan
    wens je een gezonde nachtrust

  2. Het hoort er ook niet Diesel, maar het is natuurlijk wel reuze interessant zo’n enorme bijtring😉 Ik hoop dat je snel weer zult opknappen Bea, het weer werkt niet echt mee, beterschap meis en doe het rustig aan! (Echt leuke foto’s van Diesel) ♥

  3. Lief van Hermien. Diesel is een voorbeeldige hond, maar dat wisten we al.
    Sterkte en beterschap!

  4. Dat is nog eens aardig Bea, je hebt een echte vriendin.
    wat betreft Diesel denk ik dat hij denkt dat er snoepjes in de band verstopt zitten🙂

  5. hihihihi leuk gebracht met de fotos en zinnetjes Bea🙂
    Goh ben je ziek …das niet fijn.. heerst wel ..Ik hou me hart vast dat Ik ook niet slachtoffer wordt
    maar jah je ontkomt het niet.
    Sterkte en blijf lekker warm!
    Kus xxxxx

  6. en hoe voel je je nu na een paar dagen goed te hebben uit gerust ??
    alweer wat beter ??
    groetjes
    maria

  7. Inderdaad Diesel……dat hoort daar niet hoor! Leuke foto’s Bea, en fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt. Ziek zijn, daar heb jij toch geen tijd voor?

  8. het hoort niet, maar bea je kunt dee band gebruiken voor hersenwerk met diesel. brokjes in verstoppen of er onder dat hij het moet weg duwen enz…..

  9. Jij hebt eigenlijk ook wel een Leipe Loetje hè😉

Geef een reactie

