Beetje duf / A bit spiritless   6 comments

 

Vandaag voel ik mij een beetje duf. In eerste instantie dacht ik dat het er misschien aan zou liggen dat ik gisteren een griepprik gehaald had. Totdat bleek dat Diesel ook wat luier was dan anders en niet direkt uit de bench wilde komen. Toen bedacht ik mij dat in ieder geval míjn biologische klok zich al een tijdje aan het instellen was op de wintertijd. Ik heb ook al een paar dagen wat moeite met vroeg opstaan. Het is dus maar goed dat de wintertijd officieel in de nacht van zaterdag op zondag weer ingaat. Nou ja, mijn maatje en ik gaan zo weer een lekkere wandeltocht maken. Daar zullen we wel van opknappen.

—o0o—

Today I feel a bit spiritless. At first I thought that it was maybe due to having gotten my injection against the flue. Until I found that Diesel was a bit lazy too and didn’t exactly jump out of his kennel either. Then I thought my biological clock has maybe been preparing for the change to Daylight Saving Time. It’s also been several days now that I’ve had trouble getting up early. So it’s probably for the best that DST starts officially in the night of next Saturday to Sunday. Ah well, my chum and I are shortly going for a brisk walk. We’ll probably perk up after that.

En zo zag het er vanmiddag tijdens de wandeling dus uit. Het was mistiger dan gisteren, het was nat: water drupte overal van de bomen naar beneden en er viel bijna geen levende ziel te bekennen.

—o0o—

And this is what it looked like during our walk this afternoon. It was foggier than yesterday, it was wet: everywhere water dripped from the trees and hardly a living soul was to be seen.

6 responses to “Beetje duf / A bit spiritless

Subscribe to comments with RSS.

  1. zou dat het zijn , nu dat is dan snel opgelost
    fijne wandeling

  2. Die biologische klok van mij loopt gewoon door maar als het een uur gaat schelen dan krijg ik er wel last van, geen punt Mandy is net haar moeder dus gewoon uit bed gaan wanneer we willen😉 Mooie herfstfoto’s Bea en Diesel vindt het vast heerlijk om in de gevallen blaadjes te rennen.

  3. Ik heb het vaker gehoord maar zelf kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat je biologische klok van de regel raakt door een uur tijdsverschil.
    Met een frisse wandeling is in ieder geval niets mis. Het was vandaag al een stuk frisser dan gisteren, en het wordt alleen maar frisser😦

  4. Het weer zal er waarschijlijk wel voor iets tussen zitten. Je eerste foto geeft ook een duffe indruk.🙂

  5. Van de wisseling zomer/wintertijd heb ik nooit geen last gelukkig. Tja….de koek van het mooie weer is op hoor, we gaan komend weekend naar een graad of 8, ik heb de lange onderbroek alvast maar weer opgezocht.

  6. Wet, but looks nice in your pictures.

Geef een reactie

