Dit was in 2009 / This was in 2009   7 comments


03:57 h (kon niet slapen/couldn’t sleep)
 

Waar ik nu zo benieuwd naar ben is hoe het er na het nieuwe regeerakkoord uit gaat zien. Er is al een heel aantal maatregelen uitgelekt, die volgens mij behoorlijk wat veranderingen teweeg gaan brengen. Neem b.v. alleen al de fusies tussen gemeenten en het samenvoegen van de provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland. En gaat de Hedwige-polder weer onder water ter compensatie van natuur die verloren gaat door het uitdiepen van de Westerschelde ten behoeve van de Belgische haven van Antwerpen? Er wordt weer geschiedenis geschreven.

—o0o—

Now what I am so curious about is how it will look after this new coalition agreement. Quite a number of measures have already been leaked, which I believe will bring a lot of changes. Take for example only the mergers between municipalities and the of the provinces Noord-Holland, Utrecht en Flevoland. And will the Hedwige-polder be flooded to compensate for nature lost as a result of the deepening of the Westerschelde on behalf of the Belgian harbour of Antwerpen? History is in the making again.

7 responses to “Dit was in 2009 / This was in 2009

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou Bea ik ben al niet benieuwd meer, maar vrees met grote vreze. Het lijkt mij geen goed plan om provincies samen te voegen waar is dat eigenlijk voor nodig? Eigenlijk zit ik meer in over alles wat maar duurder wordt en natuurlijk de ziekenfondsen, als de zorgtoeslag verdwijnt en de ziekenfondspremie wordt inkomensafhankelijk dan denk ik echt niet dat de A.O.W.’ers daar blij van zullen worden, we zullen worden gecompenseerd, ja hoor en gij gelooft dat? Ik niet, ik weet wel dat het nu al best te merken is dat alles maar duurder wordt en dat zal na 2012 nog wel even erger worden. Ik had keurig uitgerekend wat er op mijn bankrekening moest blijven staan maar daar kom ik nu al te kort aan o.a. door de eigen bijdrage. Er is weer heel veel beloofd en de meeste beloften zijn alweer gebroken, laat maar ik wacht het wel af en vroeger zeiden ze al “het oude goed moet eerst op” en daar gaan ze zich nu aan houden.

  2. Oeps, helemaal vergeten, het filmpje is echt leuk en laat Nederland op z’n allermooist zien, dus vind ik het muisje het leukst😉

  3. mooi filmpje Bea
    wat betreft de politiek
    wij betalen gelach van hen

  4. Ik zing mee met die goeie ouwe Bram🙂

  5. Tja….de politiek, wat moet je daar nu van denken he? Tijdens de aanloop naar de verkiezingen hebben Mark en Diederik elkaar de grond ingeboord,en nu zijn het dikke maatjes. Wat ons allemaal te wachten staat, is nu nog te overzien, maar het wordt zonder twijfel inleveren. Een leuk filmpje hoor, vooral de kinderen die een zandkasteel aan het bouwen zijn op het strand, spreekt mij erg aan……was het maar weer zover!

  6. Ik wacht af………………………… Ik mag geloof ik blijven werken tot ik er dood bij neerval. Genieten van pensioen? Da’s nog een héél end weg. Filmpje is fraai!

  7. mogge Bea
    ja ik hoop op een droge donderdag , al zijn de berichten niet goed , ik zie het wel
    wens jullie een fijne wandeling

Geef een reactie

