Hernia 4 / Slipped disc 4   9 comments

 

Vanochtend is de fysio weer even geweest. We hebben doorgesproken hoe het gegaan is. Hij vond dat ik het goed gedaan heb. Vooral ook dat ik af en toe meer doe en af en toe minder, al naar gelang de pijn. Gisteren heb ik bij voorbeeld ook 2 loopjes van 5 min. en 2x 3 min. zitten uitgeruild tegen een keer douchen.
Vanochtend heb ik 3 oefeningetjes gekregen. Normaal zou dat niks voorstellen: steunend op rugleuning stoel met bovenlichaam recht als een plank 5x om en om linker voet 10 cm naar links en rechtervoet 10 cm naar rechts. Dan 5x om en om linkerknie en rechterknie optrekken, voetje 10 cm van de vloer. En tenslotte 5x om en om linkervoet en rechtervoet 10 cm naar achter optillen (knieën naast elkaar houden). Dat ging goed, maar de pijn daarna toen ik weer ging liggen heeft me doen besluiten dit in ieder geval vandaag uit te ruilen tegen 2 of 3 loopjes.
Volgende week maandag komt hij weer. (In dit soort gevallen begeleidt hij alleen maar.) Ondertussen kan ik hem altijd bellen als er iets is.
Ow, en vandaag keek hij toevallig naar m’n tuintje en merkte op dat hij het heel mooi vond zo met Diesel’s kennel.

—o0o—

This morning the fysio has been again. We have discussed how things went these past few days and he thought I did well. Especially that I’ve taken a step back where necessary because of the pain and a step forward when possible. And that yesterday for example I exchanged a few 5 min. walks and a few times sitting in a chair for taking a shower.
This morning he gave me 3 light exercises to do, which normally wouldn’t amount to anything. But I already decided that at least today I am going to take 2-3 walks less because of them.
He’ll be back next week. (In these cases he only provides guidance.) In the meantime I can always call him if I deem it necessary.
Oh, and when he chanced to look at my little garden he remarked how beautiful he thinks it is. Especially with the kennel for Diesel.

 

9 responses to “Hernia 4 / Slipped disc 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    dus het lukt aardig al is het soms zwaar , nu dat zal langzaam maar zeker beter gaan
    ik was vanochtend in de sportschool en mijn begeleidster was ondanks dat ik wat was wat aangekomen , toch tevreden want vet percentage was naar beneden en het spiermassa omhoog
    nu ik wens je een goede vooruitgang met het oefenen, komt goed
    geniet de dag

  2. Ik hoor het al…. voorlopig houdt het je wel van de straat. Dat wordt liggend een verjaardagstaartje eten deze week?😉
    Veel sterkte Bea, en succes met je oefeningen!

  3. Succes met de oefeningen Bea, zoiets duurt toch wel lang en is ook behoorlijk lastig om maar niet over de pijn te spreken, hou je haaks meis, hug, Ann.

  4. Fantastisch dat je zo positief bent Bea. Fijn ook dat je zo’n goede begeleiding hebt. Sterkte!

  5. Ik moest even aan dat nostalgische radiopragramma denken, over bejaardengym onder begeleiding van Joop Stokkermans op piano🙂

    Van harte beterschap gewenst Bea

  6. Van harte gefeliciteerd Bea! Zag dat je vandaag jarige ben🙂
    Gaat het goed met je…? Ben al zolang weg geweest en heb een hoop in te halen.
    Spreek je gauw! Groetjes xxx

  7. Hoi Bea . Ben blij voor je dat het weer wat beter gaat. Sterkte met allas.
    Groetjes Anna

  8. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bea. Ondanks je rug problemen, hoop ik dat je toch een fijne en gezellige dag zult hebben.
    Groetjes van Edward.

  9. Goh Bea, ik heb mijn pc al een paar dagen niet meer opgezet en nu zie ik dat jij jarig was gisteren. Ik wil je alsnog feliciteren bij deze. Beter laat dan nooit ! Dikke knuff. Karina.

Geef een reactie

