Mijmeringen / Musings   5 comments

 

Tantost j’errois seulet par les forests sauvages,
 Sur les bords enjonchez des peinturez rivagez,
 Tantost par les rochers reculez et deserts,
 Tantost par les taillis, verte maison des cerfs...

Bovenstaande impressie van Pierre de Ronsard uit zijn kindertijd van zijn geliefde forêt de Gastine kwam ineens in mij op, terwijl ik vanmiddag samen met Diesel een (te korte) wandeling in het bos maakte.

—o0o—

The above childhood impression by Pierre de Ronsard of his beloved forêt de Gastine, suddenly came to mind while I was taking (too short) a walk in “our” wood with Diesel.

 

DCIM100MEDIA

5 responses to “Mijmeringen / Musings

Subscribe to comments with RSS.

  1. kan je er ook een vertaling van geven ,want mijn frans is zeeeeer slecht
    groetjes maria

  2. Nice wood. We have these flowers only in gardens.

  3. mooi stukje frans , maar frans kan frans niet🙂
    ik ben blij te lezen dat je met Diesel aan de wandel was

  4. Jammer dat ik het niet kan lezen.
    Groetjes Anna

  5. OK, OK, hier volgt mijn eigen krakkemikkige poging tot vertalen van dit Middeleeuwse Frans, hoewel ik hoopte dat het gevoel zou overkomen zonder vertaling van die tekst. Heb ik toch iets niet goed gedaan.

    Soms dwaal ik alleen door wilde wouden,
    Aan de randen ingesloten door schilderachtige oevers,
    Soms over teruggetrokken en verlaten rotsen,
    Soms door struikgewas, groene woonst van herten …..

Geef een reactie

