Situatie na 2 weken thuis / Situation after 2 weeks at home   8 comments

 

Het herstel kost tijd en hoewel ik af en toe danig de kriebels krijg, hou ik me netjes aan de voorschriften. Donderdagavond is de plaatsvervangster van mijn fysio geweest ( zelf is hij op vakantie) en heb ik de de overdrachtspapieren die ik in het ziekenhuis heb gekregen overhandigd. Zij heeft even meegekeken met de oefeningen die ik tot nu toe heb gedaan en was daar tevreden over. A.s. donderdag komt zij weer en dan krijg ik wat lichte oefeningetjes erbij voor rug- en buikspieren. Tot aan mijn eerste controlebezoek aan de neurochirurg (19 aug.) komt er elke week een fysio. Ondertussen hebben de dames van de thuiszorg, die mij elke ochtend komen helpen met wassen en aankleden, ook al geconstateerd dat ik soepeler beweeg dan in het begin. Het gaat dus de goede kant op.

Met Diesel gaat het prima in de uitlaatroedel. Het valt daar op dat hij heel sociaal is, een lief en zacht karakter heeft en heel goed luistert. In huis is hij rustig en ook de dames van de thuiszorg lopen stuk voor stuk met hem weg. (Geen wonder natuurlijk, want hij is uiteraard niet alleen de mooiste, maar ook de liefste hond van de hele wereld.)

De resterende p&p-rondjes neemt de tweeling om de beurt voor zijn rekening.

Al met al een goede regeling voor alle betrokkenen.

—o0o—

The recovery takes time and although sometimes it gets on my nerves I stick to the doctor’s orders. Last Thursday evening my physiotherapist’s colleague was here (he’s on holiday) and I gave her the transfer papers I got from the hospital. As of next Thursday and up until my first check-up by the neurosurgeon at the hospital (August 19) one of them will be here once a week for guidance with exercises (NOT treatment). Meanwhile the ladies from the homecare who come every morning to help me wash and get dressed have already observed that I move more supple than in the beginning.So things are going in the right direction.

Diesel is doing just fine in the walking service pack. They tell me they find him to be very social, that he has a sweet disposition and is very obedient. At home he is quiet and the ladies from the homecare are very taken with him (No wonder ofcourse, since naturally he is not only the most goodlooking, but also the sweetest dog in the whole world.)

The rest of the p&p-rounds are being taken care of by the twins.

All in all a good arrangement for all concerned.

 

8 responses to “Situatie na 2 weken thuis / Situation after 2 weeks at home

Subscribe to comments with RSS.

  1. Komt helemaal goed met jou Bea.🙂

  2. ha die Bea
    goede berichten lees ik
    zowel voor jou herstel
    en ook dat Diesel zich goed gedraagt
    jij weet het vast wel , zou hij weten dat er met zijn vrouwtje iets niet goed is
    ik hoop dat jullie als begin weer samen kunnen wandelen
    voor nu een goede nacht

  3. Nog een poosje dapper doorzetten Bea dan kan je zelf weer met Diesel op stap!

  4. dat zijn goede berichten bea ,maar doe het wel rustig aan het komt goed
    over een paar maanden loop je zelf weer met diesel door het bos
    groetjes
    maria

  5. Prima berichten Bea, fijn dat het herstel zo goed vordert. Maar met één zaak ben ik niet akkoord… de vier liefste Drenten lopen hier op het erf rond en zij noemen: Belle, Hera, Heros en Lucy !
    Nog een fijne avond .

  6. Ja Bea en wat denk je van Izzy en Lola. Groeten vanuit een zonovergoten Tsjechië. Groetjes Hermien

  7. Ach Jan en Hermien, wat zal ik zeggen. Als het goed is vindt iedereen natuurlijk zijn of haar eigen hondje(s) de liefste van de hele wereld.

  8. Hoi Bea. Ik ben weer terug van 2 weekjes vakantie met ons varend huisje. Dus even kijken hoe het met Bea gaat. En ik lees dat het al een stuk beter gaat en de operatie ook goed gegaan is.Dit zijn goede berichten. Fijn dat je je maatje ook weer om je heen hebt. Nog even geduld en je kan straks zelf weer alles doen en heerlijke wandelingen maken met Diesel.
    Fijne dag Groetjes Anna

Geef een reactie

