Nood breekt wet / Necessity knows no law   4 comments

Of moet ik zeggen van de nood een deugd maken? De uitlaatservice heeft van 5 tot 25 augustus vakantie en het enige logeeradres voor Diesel dat ik vertrouw is tot 19 augustus ook niet beschikbaar. Dus heb ik bedacht dat ik maar weer eens iets zelf moest proberen. En vanochtend heb ik Diesel ingeladen en ben naar het dichtstbijzijnde bos hier gereden (een ritje van 5 – 10 min). Daar heb ik een kleine 20 minuten met hem gelopen. Ikzelf over een breed en zo vlak mogelijk zandpad, hij vooruit en/of links en rechts in de bosjes. Voor de zekerheid en als rugdekking zoon Sietse meegenomen. Het ging goed en Diesel luisterde waar nodig perfect. Geen pijn gehad omdat ik maar 2x kort gezeten heb, maar wel moe, dus na thuiskomst maar direkt gaan liggen en voor de zekerheid de ochtendoefeningen maar overgeslagen.
Zal proberen het vanaf nu elke ochtend een keer te doen.

—o0o—

Or should I say make a virtue of need? The dogwalking service have their holiday from August 5 to 25 and the only address I trust for Diesel to stay at isn’t available either untill August 19th. So I thought I’d better try and do something myself. And this morning I put Diesel in the car and drove to the nearest wood (a 5 – 10 min. drive). There I walked about 20 min. with him. Myself on a broad and as flat a dirt road as possible, him ahead and/or left and right in the bushes. For safety’s sake I took son Sietse along. All went well and where necessary Diesel listened and obeyed perfectly. Had no pain since I only sat down 2x for a short while, but was rather tired, so immediately lay down after getting home and just to be sure skipped my morning exercises.
Shall try and do it every morning from now on.

 

4 responses to “Nood breekt wet / Necessity knows no law

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tsjonge Bea, wat goed van jou. Wie weet lopen we al snel weer samen in het bos. Hier op de camping Frymburk in Tsjechië, staan mensen met een Drentsche Patrijs, een teefje vlgs mij. Heb steeds de neiging om Diesel te roepen.

  2. Noem het maar van de nood een deugd maken, top!🙂 fijn dat het goed gegaan is! Het vreet vast nog veel energie, maar het geeft straks nog veel meer dan dat het neemt😉
    Sterkte, ook met het opzoeken van je grenzen!

  3. ha die Bea
    ik net thuis van het werk , en lees dit goede bericht
    je maakt van nood een deugd zo je zegt
    maar ik zie het ook als een soort van training , of opbouw van je lijf
    en wat denk je dat Diesel denkt , ha baasje gaat ook voor uit , toch
    nu een goede nacht en volhouden , maar niet overdrijven

  4. Tsjonge….. je blogt weer. Gááf! Het komt wel goed met jou en Diesel! Hou je haaks! En take care!♥♥♥

Geef een reactie

