De duif / The dove   6 comments

4-99A7D199-395751-480

 

Tijdens onze boswandeling vanochtend heeft Heer Diesel in de struiken naast de zandweg een behoorlijk aangevreten dode duif gevonden, die hij mij trouw kwam aanbieden. De duif was geringd en ik heb dus het ringnummer gefotografeerd en een mailtje naar iemand van de lokale duivenhoudersvereniging gestuurd. Zo kan de eigenaar misschien achterhaald worden. Het lijkt me dat die wil weten waarom het beessie niet thuiskomt.

—o0o—

This morning on our usual walk in the wood, Sir Diesel found a rather gnawed pidgeon in the bushes by the side of the dirt road and came and offered it to me. It was ringed and I photographed the number on the ring and sent a mail to someone from the local pidgeon fanciers association. Maybe they can find who the owner is. It would seem to me he (or she) would want to know why it never came back.

 

6 responses to “De duif / The dove

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    ja dat lijkt mij ook , dat de eigenaar wil weten dat er 1 niet thuis komt
    denk dat jij niet meer blikt of bloost van wat Heer Diesel je aan bied🙂
    wens je een goede nachtrust

  2. Good dog, making a good apport. I guess the bird was dead..

  3. Duif dood mijnheer, duif te lang in zwarte doosje gezeten😉 Wat een leuk gezicht die Diesel met zijn buit en wèl voor het vrouwtje, lief hoor! Duivenmelkers zijn het over het algemeen wel gewend dat er duiven onderweg sneuvelen Bea, maar toch goed van je om het ringnummer door te geven.

  4. Goed van Diesel dat hij de restanten van de duif bij jou heeft gebracht…..het is toch wel een kei hè? Doordat jij het ringnummer hebt doorgeven, zal de eigenaar wel te vinden zijn.

  5. Doet me denken aan Toon……………… Die douif ist tót…………….., maar bráve Diesel!

Geef een reactie

