Asjemenou! / My goodness!   9 comments

 

Loop ik vanmiddag met Diesel weer eens een ander stuk bos. Plots zie ik hem verstijven. Neus in de lucht. Dan schiet hij ineens weg dieper het bos in. Ik denk die zit vast achter een konijn aan ofzo. Hoor ik een tijdje niks en dan ineens een geritsel en gekakel. Dan is het stil. Even later komt meneer op mij af gerend, zit keurig voor en biedt mij een KIP aan. Ik was totaal perplex. Enfin, ik pak kip netjes aan, wat blijkt? Kip leeft en is kompleet intact. Ik lijn Diesel aan en zet de kip in de bosjes. Eerst lijkt’ie in shock, maar twee tellen later neemt’ie al kakelend de poten.
Diesel’s eerste ervaring met levend “wild”. Ik ben apetrots op hem, maar vraag me af waar die kip midden in het bos nou vandaan komt. Ik wist niet dat we hier ook boskippen hadden, haha.

—o0o—

So this afternoon Diesel and I walk in another part of the woods. Suddenly I see him stiffen. Nose in the air. Then suddenly he races away, deeper into the wood. I think that he’s after a rabbit or something. Nothing happens for a while and then all of a sudden I hear a rustling and a cackle. Then it is silent. A bit later, Sir D. comes running back to me, sits down in front of me and offers me a CHICKEN. I was totally perplexed. Anyway, I accept the chicken and guess what? It’s alive and is completely intact. I put the rope on Diesel and set the chicken down in the bushes. At first it seems to be in shock, but seconds later it runs away like crazy.
Diesel’s first experience with live “game”. I’m very proud of him, but wonder where that chicken in the middle of the forest comes from. I know woodcock’s but woodchickens? Haha.

 

Posted 4 november 2013 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , , ,

9 responses to “Asjemenou! / My goodness!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hahahahaha……een heuse “Boskip” ! Weer een nieuwe woord, voor in de Dikke van Dale. Toch goed van Diesel dat hij het beestje in leven heeft gelaten.

  2. mogge Bea
    dat is me ook wat , komt Diesel met een kip aanzetten🙂
    ja waar die dan vandaan komt , wie weet vind je dat nog uit
    en je hoeft niet te klikken hoor , maar zal van nu af de nieuwste gelijk plaatsen
    ik zal zo slapen gaan , ja zit in de nachtdiensten dus ben er wel aan toe
    fijne dag nog

  3. De legendarische “zachte beet” van een Drent. Hoewel een kip, die zich heftig verzet wanneer de hond haar wil apporteren weinig kans maakt op een verder gelukkig kippenleven !
    Met eenden is het eenvoudiger, die houden zich voor dood wanneer ze met een jachthond geconfronteerd worden. Tot nog toe hebben wij maar met één dode kip te maken gehad en er zijn in de loop der jaren verschillende stuks “pluimvee” bij ons aangekomen (in de bek van één van onze Drenten)

  4. Geweldig van Diesel om de kip meteen naar jou te brengen en geen knauw te geven, lief hoor! Die kip zal wel ergens bij een boerderij of huis vandaan gekomen zijn en de z.g. kippenlatten hebben genomen, afijn hier blijkt toch wel weer uit dat Diesel veel heeft geleerd en een heel lief karakter heeft.

  5. Diesel, wat ben je toch een coole hond! Volgende keer tegen je baasje zeggen dat ze er toch echt wel even een foto van moet maken😉 want zo’n boskip wil ik ook wel eens zien!

  6. toch wel erg goed van Diesel dat hij zijn jachtinstinct niet helemaal de vrije loop liet en de kip’s leven spaarde

  7. Hoi Bea, Weet jij waar de ouders van mijn schoonzoon wonen in het bos? Zij hebben wel een aantal kippen. Misschien een van hun ontsnapt.

  8. Yów! Muziek! Lekker! Als je nou Diesel africht op ‘Zoek vlees’, heb je mooi vaak een lekker kostje toch? Hihi.

Geef een reactie

