Hij vindt het lekker. / He likes it.   5 comments

 poeh wat steil

Vanochtend hebben mijn Diesel en ik een heerlijke lange wandeling gemaakt. Het was mooi zonnig weer ook al waaide het erg hard. We hebben dus een vol uur (!) rondgebanjerd. Het was heerlijk. Wat ik minder heerlijk vond en wat hij lekker vindt: zijn neus leidde hem weer naar een plek waar iemand met hoge nood een niet zo frisse boodschap had achtergelaten. Daar ging hij eens lekker in rollen. Je begrijpt dat ik dat minder lekker vind. Maar ik had het op tijd in de gaten om te voorkomen dat het al te erg werd. Hoewel de stank niet om te harden was.
Daarna zijn we naar de vijver gelopen en heeft hij heerlijk gezwommen en een paar apportjes uit het water gehaald. Daar was ik dan wel weer blij mee. Punt 1 omdat een beetje trainen nooit weg is en punt 2 omdat hij gelijk weer een stuk schoner was geworden. Thuis even met de hondenzeem erover en klaar was mum. Diesel in de bench verder opdrogen en mum een paar kleine hoognodige boodschapjes doen. Vanmiddag wordt de rest gebracht. Ik ga nu eerst maar eens een uurtje plat, want het was al met al toch wel een beetje veel en dat voel ik.

—o0o—

This morning my Diesel and I went and had a nice long walk. It was beautiful sunny weather even though there was quite a strong wind. So we wondered around for a full hour (!). It was wonderful. What I thought less nice and what he likes: his nose led him to a place where someone in high need had left a not so nice smelly message behind. You’ll understand that I found that less tasty. But I was on to it just in time to prevent him from too much rolling around in it.
After that we walked to the pond and he swam and fetched a few dummies out of the water. With that I was happy again. Firstly because a little training is always good and secondly because he became a lot cleaner again. At home I just wiped him with the pet towel and I was ready. Diesel went into the bench to dry further and I went and did a bit of much-needed shopping. The rest of it will be delivered this afternoon. I’m going to lay down for an hour or so now, because all in all it was a bit much and I do feel it.

5 responses to “Hij vindt het lekker. / He likes it.

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha de Bea
    ja dat is minder prettig , maar gelukkig houd hij ook van zwemmen 🙂
    ik zal ook nog ff om een boodschapje , was druk met mijn HH
    fijn weekend

  2. Je hebt toch maar fijn een wandeling van een uur gemaakt Bea, en dan heb je ook wel weer een beetje rust verdient hoor.

  3. Arghhh rollen in zoiets doen geloof ik alle honden graag, voor ons minder prettig maar na het zwemmen was het al wat minder erg. Inmiddels zal jij al wel wat uitgerust zijn en Diesel heeft lol gehad 😉

  4. Je zit me hier dus te vertellen dat Diesel in z’n eigen stront heeft liggen rollen ? …………… getverrrrrrrrrrrrrr 🙂

Geef een reactie

