Verrast / Surprised   1 comment

 

Tijdens onze middagwandeling liep Diesel een eindje voor me uit in de bosjes te scharrelen, toen wij verrast werden door een amazone te paard, die als vanuit het niets een bocht om kwam gegaloppeerd. Op de zachte bosgrond had ik ze niet aan horen komen, anders had ik Diesel gelijk ingefloten en aangelijnd. Nu begon hij te blaffen en rende er heen en er òmheen. Ik riep stevig “hier” en hij kwam gelukkig direkt, om op mijn “zit” ook onmiddellijk te gaan zitten met de blik op mij gericht. Toen het paard ons achter mij langs een eindje voorbij was heb ik mijn knapperd beloond met een lekker stukje gedroogd rundvlees. Helemaal trots dat hij zo goed luisterde. Vooral omdat de amazone niet even haar paard terugnam, maar bleef galopperen en het instinct van een jachthond is om een vluchtend dier als prooi te zien en te achtervolgen.

—o0o—

During our afternoon walk Diesel ran a little ahead of me sniffing around in the bushes, when we were surprised by a rider on horseback, as from nowhere galloping around a bend. On the soft forest floor I did not hear them coming, otherwise I would immediately have whistled Diesel and put the leash on. Now he barked and ran towards and around the horse. I cried “here” and “sit” and fortunately he immediately obeyed and sit down with the eyes focused on me. When the horse had passed behind me, I rewarded Diesel with a nice piece of dried beef. My clever dog. Very proud that he listened so well. Especially because the rider did not even rein her horse in, but kept on galloping and the instinct of a hound is to see a fleeing animal as prey and give chase.

 

Posted 13 november 2013 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , , , , ,

One response to “Verrast / Surprised

Subscribe to comments with RSS.

  1. ha die Bea
    het is verbluffend om te lezen dat hij zo goed luistert en dus verdiend ook wel wat lekkers
    ik als fietser en zelfs als wandelaar kom een enkele keer ook zulke goed luisterende honden tegen , maar meestal is dat helaas niet het geval
    geniet de dag

Geef een reactie

