Wat ik gedaan heb? / What I’ve been up to?   8 comments

 

Het is al weer een week geleden dat ik hier een berichtje gepost heb zie ik, maar maak je geen zorgen. Het gaat goed met mij, maar er waren nogal wat dingetjes die mijn aandacht vroegen en dan was ik gewoon te moe om ’s-avonds laat nog te bloggen.
Afgelopen vrijdag heb ik de winterwielen weer onder de auto laten zetten. Mooi op tijd. We hebben al een paar nachtvorstjes gehad en vanochtend bij de eerste uitlaatronde was het nog -2°C. En na de regen van gisteren was het toch al behoorlijk glad op het afgevallen blad dat overal nog ligt. Gelukkig hebben mijn schoenzolen een vrij diep profiel.
Maandag zijn mijn Diesel en ik ’s-middags voor het eerst sinds ik weet niet hoe lang weer eens gezellig met Hermien met Izzy en Lola en Henriëtte met Joep aan de wandel geweest. Hebben een uur gelopen en het ging heel goed. H. & H. hielden in de gaten dat Lola bijv. mij niet van achteren met een tak tegen de benen ondersteboven kon lopen en Joep moest er even aan wennen dat hij niet meer de baas was. Het was weer beregezellig en dus voor herhaling vatbaar. Eenmaal weer thuis (even na 2 uur) ben ik op de bank in slaap gevallen en heeft Diesel mij om 4 uur wakker gemaakt. Hij moest nog even wennen aan de andere wandel- en uitlaattijden. Vanaf deze week hou ik dus mijn winterschema maar weer aan. Het wordt mij te vroeg donker om na vieren nog in het bos te lopen.

—o0o—

I see it’s been a week since I published a post here, but don’t worry. I’m allright, but there were quite a few thingies that needed my attention and then I was just too tired to blog late in the evening.
Last Friday I had the winter wheels put on the car again. We’ve already had a few night frosts and this morning at the first p&p-round it was still -2 °C. And after yesterday’s rain it was already pretty slippery on the fallen leaves that are still there. Fortunately, my shoe soles have a pretty deep profile.
Monday afternoon my Diesel and I have, for the first time since I don’t know how long, gone for a walk with Hermien with Izzy and Lola and Henriëtte with Joep. Have walked an hour and it went very well. H.& H. saw to it that Lola could not bump into me from behind with a branch against my legs and Joep had to get used to it that he was no longer the boss. We had a good time again. Once back home (a bit after 2 pm) I fell asleep on the couch and was awakened by Diesel at 4 pm. He still had to get used to the different times of going walking. Starting this week I went back to my winter schedule. It is getting dark too early for me to wander around in the woods after four o’clock.

 

8 responses to “Wat ik gedaan heb? / What I’ve been up to?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fijn dat het goed met je gaat Bea, er zijn soms andere dingen die aandacht vragen, en je kunt niet alles tegelijk toch? Deze week verwachten ze de eerste kleine winter perikelen, dus je bent mooi op tijd met de winterbanden.

  2. Hoi Bea,

    Leuk om te lezen wat jij allemaal weer doet super!!!!
    Tot vrijdagmorgen bij mij op de koffie.

  3. goed te vernemen alles gaat beterder
    ja donker en gladheid liggen op de loer
    en kunnen je een nare loer draaien
    ik trof vanochtend ook een witte heide aan en bevroren poeltjes
    wens je een fijne avond

  4. Het is inderdaad zo dat er ’s avonds als je moe bent geen zin meer in hebt om dagelijkse dingen op een blog te zetten. Mooi dat je toch aan het vooruit gaan bent Bea, Aangezien ik een enorme hekel aan de winter heb zie ik met lede ogen dat het al vrij vroeg donker is en dat alleen is al niet zo prettig, Diesel went wel aan andere tijden en in het donker kan je ook beter niet meer naar het bos gaan.

  5. hou de sneeuwkettingen maar gereed Bea🙂 Er wordt zelfs sneeuw voorspeld

  6. Leuk verhaaltje . En je hebt helemaal gelijk. Ik zou ook niet meer naar 4 uur in het bos gaan lopen. Ja onze winterbanden zitten er ook weer op. En als ik de weergoden mag geloven net op tijd.
    Fijn dat het goed met je gaat. Groetjes Anna

  7. Lieber Gruß und ein schönes Wochenende Gislinde

  8. Bea goeden avond , ik net thuis van het werk en werk ff de mail en de reacties bij
    ja zijn best aardige plekjes om te vertoeven , maar er hangt een aardig kaartje aan
    je hebt gelijk hoor , blijf bij Diesel en de wandelingen , is ook elke dag een vakantie
    wens je een goede nacht

Geef een reactie

