Onbezoldigd gids / Unpaid guide   4 comments

 

Vrijdagmiddag waren Diesel en ik al een kwartier over de helft van onze wandeling, toen wij op de terugweg naar de auto werden aangesproken door een dame en heer. Beiden droegen een wit jack. Zij vroegen de weg naar een hotel in de buurt, waar zij hun auto hadden geparkeerd. Ze waren al vanaf ’s-ochtends negen uur aan het lopen en moesten nog met de auto terug naar het Westen van het land. Dus ik heb ze uitgelegd hoe ze het best konden lopen om er zo eenvoudig mogelijk te komen en ben zelf via allerlei smalle bospaadjes richting de auto gelopen. Waar wij linksaf moesten slaan om in een minuut of tien bij de auto te komen zag ik bijna recht vooruit in de verte tussen de bomen twee witte jasjes schemeren. Die mensen waren duidelijk weer verdwaald en ik ben dus maar naar ze toe gelopen en heb ze toen een stuk begeleid tot waar ze de weg makkelijk verder konden vinden. Ik was blij ze te hebben kunnen helpen, maar heb dus wel 1,5 uur gelopen . Dat was teveel van het goede en ik heb thuis helaas weer een pijnstiller moeten nemen en ben meteen gaan liggen.

Het gebeurt zelden dus wie schetst mijn verbazing toen ik gistermiddag aan het eind van de wandeling wéér naar de weg gevraagd werd. Ditmaal vroeg een heer met een geplastificeerde kaart in de hand naar een bepaalde weg. Hij was een fietstocht aan het uitzetten zei hij. Nou, kaartlezen kon hij niet en hij was nog eigenwijs op de koop toe. Want toen ik hem zei dat hij het best een stukje met mij mee kon lopen, omdat ik precies naar die weg op pad was, weigerde hij dat, omdat hij net uit die richting vandaan kwam zei hij. Dus toen heb ik hem op zijn verzoek dan maar een ander pad gewezen om er te komen, maar het zou mij verbazen als de mensen van de fietstocht daarlangs hebben kunnen fietsen. Het ging aan de man te zien en te horen duidelijk niet om een tocht voor ATB-ers en je kunt er al haast niet fatsoenlijk lopen.

—o0o—

Friday afternoon Diesel and I were on our way back to the car, when two people in white jackets asked us how to get to a certain nearby hotel . They had parked their car there and had been walking around since nine in the morning and still had to drive to the West of the country. So I explained the best way for them to get there and continued my walk along all sorts of small path’s through the wood. Where I had to turn left to get to the car I saw two white jackets shimmer through the trees almost straight ahead. They had obviously lost their way again so I walke up to them and accompanied them to where they couldn’t miss finding the rest of the way. I was glad to have been able to assist them, but I had walked 1,5 hours. That was too much so back at the house I had to take a painkiller and immediately lay down.

It doesn’t happen very often, so I was quite amazed when yesterday afternoon a gentleman asked me how to get to a certain road. He had a plastic map in his hand en was marking off a bycicle trip. Well, he couldn’t read maps and was pigheaded to boot. When I told him he’d best walk along with me a bit, because it was the exact same road I was going to, he refused, because he just came from that direction he said. So at his request I pointed him in the direction of another path to get there, but it would greatly surprise me if the people who were going on that trip could have rode along there. Judging by the man it was obviously not going to be a trip for ATB’rs and one can hardly even walk there.

 

4 responses to “Onbezoldigd gids / Unpaid guide

Subscribe to comments with RSS.

  1. Als jij ze niet geholpen had, liepen er nu nog 3 mensen verdwaasd rond Bea!

  2. Mooi dat je de twee witgejaste en verdwaalde mensen hebt geholpen Bea, de man dwaalt nog wel ergens rond, eigenwijs manneke😉

  3. ha die Bea
    ja het is ook in mijn ogen zeer vaak tragisch om te zien hoe mensen zich voor bereiden op een wandeling
    wat betreft ATB ers op wandel paden en natuurlijk andersom
    het is een kwestie van geven en nemen
    ik hoop dat jullie er in die omgeving uit komen
    slaap wel

  4. Dat je in Nederland nog kunt verdwalen he Bea. Ja dat zou mij ook kunnen gebeuren. Totaal geen richting gevoel. Goed dat je er was.
    Groetjes Anna

Geef een reactie

