Hoor de wind waait door de bomen … / Hark the Wind blows in the trees …   5 comments

 

wind waait door bomen

 

Nou, het klopt wel hoor, dat Sinterklaasliedje: hoor de wind waait doo-hoor de bomen, hier in huis waait zelfs de wind. Het zolderraam kon niet meer dicht. En dat bij storm, onweer, regen en hagel. Heb er dus maar een telefoontje aan gewaagd en gelukkig kwam er vanmiddag al een aannemer. Die constateerde dat het raam gewoon op was. Veel te oud. Hij kon er niks meer mee. Hij vroeg van wie het huis is. (ik huur) en toen ik hem de opeenvolgende eigenaren van het huis opnoemde schudde hij zijn hoofd. Hij kon er kennelijk niet bij dat ik nooit een nieuw dakraam had gekregen.
Enfin hij heeft dus het enige gedaan dat hij in de gegeven omstandigheden kon doen en het raam stevig schuin in de kozijnen vastgeschroefd. Hij gaat nu een nieuw bestellen en als het binnen is belt hij me op om af te spreken wanneer hij het kan plaatsen.
Ik ben heel opgelucht moet ik zeggen. Het waait niet meer in huis en het is gelijk een stuk behaaglijker.

—o0o—

To make a long story short: the window in my attic couldn’t be closed anymore. Not very good in today’s storm and Winter at our doorstep. The wind blew not just outside, but inside also. After I telephoned the landlord this morning he sent someone round this very afternoon. The window couldn’t be fixed so he screwed it shut and is going to order a new one. As soon as that arrives he’ll call me. I am very relieved. The wind doesn’t blow inside anymore and it is much more comfortable now.

 
 

Storm_cloud

Posted 5 december 2013 by Cybermum Netherlands in Varia

Tagged with , , , , , , ,

5 responses to “Hoor de wind waait door de bomen … / Hark the Wind blows in the trees …

Subscribe to comments with RSS.

  1. aldus waaide de wind weg

  2. gelukkig is het er niet uit gewaaid,dan zou het nu nog stormen in je huis
    groetjes
    maria

  3. mogge Bea
    ik denk zal eens kijken hoever je bent met het decoreren voor de kerst
    krijg ik de melding , kan niet gevonden worden
    geniet de dag

  4. Gelukkig weer opgelost maar hier moet je ook bellen hoor als er een dakraam kapot is, ze komen niet vanzelf. Het was in de middag noodweer, storm, regen, hagel en onweer, gelukkig vandaag wat rustiger weer maar wel veel regen. Een witte kerst zie ik nog niet zitten en dat hoeft voor mij ook niet, als het binnen maar gezellig is!

  5. Pingback: Hij zit er in! / It’s in! | Tielestek

Geef een reactie

