Vandaag thuis en in het bos / Today at home and in the woods.   9 comments

 2014-09-26 13.30.46

 

Vanochtend heeft Diesel weer eens iets nieuws bedacht hoor. Ik had dit echt niet verwacht. Weet je nog die schaal met beukenootjes en tamme kastanjes? Het leek meneer echt leuk om nou eens zo’n groen prikkelding van de schaal te pakken. Hij kwam het me wel keurig brengen. Hoezo aandacht vragen?
En vanmiddag in het bos moest ik goed uitkijken waar ik mijn voeten neerzette. Er liggen zoveel eikels, dat je moet oppassen dat je er niet over uitglijdt en valt. Dat is bijv. Hermien eerder deze week al eens gebeurd.
De jongens hebben er kennelijk ook weer zin in, want ze hebben een nieuwe schuilplek gemaakt.

—o0o—

This morning Diesel thought of something new to do. Remember the chestnuts we gathered? He thought nit would be fun to pick one off the bowl on the coffeetable. He did come and gave it to me though. What do you mean begging for attention?
And this afternoon in the woods I had to literally watch my step. There are so many acorns one has to be very careful not to slip on them and fall. Which incidentally already happened to Hermien (the lady with the black and blond labs) earlier this week.
Some boys evidently felt like playing in the woods again. They have made a new hide-out.

 
 20140926_130546 
20140926_130601 

Posted 26 september 2014 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , , , , ,

9 responses to “Vandaag thuis en in het bos / Today at home and in the woods.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Met al die eikeltjes is het toch wel echt herfst hoor Bea, en je moet inderdaad goed uitkijken waar je loopt. Zo’n schuilhut bouwen, is echt iets voor de jeugd, en is betrekkelijk onschuldig vertier.

  2. Eigenlijk moet je altijd uitkijken waar je loopt Bea. Een klein drempeltje kan al een flinke valpartij veroorzaken

  3. ha die Bea
    ik kom ff terug op de kastanje
    vorige week , vroeg ik een collega , welke mee was tijdens een mooie wandeling , of hij zich sterk voelde , ja was het antwoordt
    auw was het toen ik hem vroeg de pas gevallen kastanje vast te houden , wijze les geleerd
    ja pas op waar je loopt , ik denk dat wij die hier reageren dat toch al doen
    maar zoals gezegd 1 slippertje over dat eikeltje en , bingo
    slaap wel

  4. Met zoveel eikeltjes is het echt voorzichtig lopen Bea, erg leuk die schuilhut, inderdaad beter dan rondhangen. Diesel brengt gelukkig die groene prikkeldingen naar jou toe, hij wilde vast weten wat daar nu in zat!

  5. ha die Bea
    dank je voor je lieve woorden
    ik ga de laatste dag van april met pensioen , dat is dus drie maanden na mijn verjaardag , wil de regering zo
    fijn weekend

    • Dat 3 mnd na je verjaardag is een van die dingen die we nog te danken hebben aan die zoon van een kolenboer. Ik heb het indertijd vertikt om net in de beroerdste (winter-)maanden van het jaar en tevens een opgebroken A-1 door te werken . Dus doe ik het nu met een lager pensioen.

  6. Einen schönen Samstag so viele Nüsse ja die gibt es dieses Jahr viel.Wünsche ein glückliches Wochenende lieber Gruß Gislinde

  7. Ik kom die eikels eigenlijk overal wel tegen en probeer er niet over uit te glijden😉

Geef een reactie

