Au! / Ouch!   5 comments

 

Lopen wij lekker door het bos te struinen, geeft Diesel ineens een soort van gil. Ik kijk naast me, maar zie niks bijzonders (meer) aan hem. Hij loopt gewoon door. Eenmaal weer thuis zie ik hem toch wat manken met z’n linker achterpoot. Nagekeken. Helemaal bevoeld. Nada. Even later ligt hij weer languit op z’n buik, met voorpoten naar voren en achterpoten naar achteren en dan zie ik ineens iets glinsteren aan z’n voetzool. Ik kijk nog eens goed en ja hoor, er steekt een stukje glas uit. Heb het er met enige moeite uit kunnen krijgen. Stond met een puntje rechtop in z’n voetzooltje. Hij vond m’n gepulk met dat pincet niet zo geweldig, maar liet zich toch rustig helpen. En daarna keek hij me dankbaar aan, kwam overeind en likte m’n hand.

—o0o—

We’re roaming the woods when suddenly Diesel utters a sharp yelp. I look at him, but do’t see anything special (any more). He just keeps on going. Later, back home when he’s lying down I see something glistening on his left foot. I look closely and see a small piece of glass is embedded in the sole. Took it out with the help of a pair of tweezers. He didn’t like that very much, but stayed calm and let me help him. Afterward he gave me a grateful look, got up and licked my hand.

 

Posted 4 oktober 2014 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Tagged with , , , , ,

5 responses to “Au! / Ouch!

Subscribe to comments with RSS.

  1. oh Bea
    die lik over je hand , dat zijn de momenten van de liefde van Diesel voor jou
    bij zijn 1ste gil wist hij al dat komt goed
    slaap wel

  2. Dat was even schrikken toen Diesel gilde Bea, maar je hebt het gelukkig kunnen verhelpen. Het is hart verwarmend wanneer een dier je zo dankbaar is, en dat laat blijken ook.

  3. Dat noem ik nog eens een lebber met meerwaarde

  4. Ja die dingen kunnen gebeuren. Je bent heel alert Bea ! en Diesel, zoals elke hond denk ik wel ?, is je dan heel dankbaar. Dat is toch warm aan het hart hé ?

  5. Gelukkig dat je het glassplintertje zag Bea, een heel erg dankbare Diesel en jij blij!

Geef een reactie

