Je hoeft er het bos niet voor in / You needn’t go into the woods for it   5 comments

20141106_224041

20141106_224043

Hoewel wij ook gaan als het takke-weer is, was het vandaag met het zonnetje erbij extra plezierig om door het bos te banjeren. Maar voordat we vanmiddag de straat uit waren had ik al een mooie belevenis. Zat er een sperwer naast een heg gewoon op straat een duif te plukken. Ik stopte, want ik wilde proberen een foto te maken, maar vergeet het maar hoor. Vóórdat ik m’n mobiel in de aanslag had vloog hij op met resten van de duif. Hij liet alleen geplukte veertjes van de duif achter.
Maar dit verhaal heeft een vervolg. Toen ik nl. vanavond met Diesel even een laatste ronde ging lopen zag ik dat de veertjes van de duif wel een beetje uit elkaar gewaaid waren, maar er nog steeds lagen. Dus heb ik maar even een foto gemaakt. En als je nou denkt dat dat het was …. nee dus. Twee straten verder zie ik iets waar ik als laatste in deze serie een foto van heb gemaakt. Zie hieronder. Ik denk dat er een aantal duivenhouders hier in de buurt niet erg blij is.

—o0o—

This afternoon when going to go for our afternoon walk in the woods I had a rather special experience even before we were out of our street. Beside a hedge a sparrowhawk was plucking a dove right there on the street. I stopped, because I wanted to try and take a picture, but before I had my mobile ready he flew up[ and away with remainders of the pigeon. He left only plucked feathers of the bird behind.
But this story has a sequel. When I took Diesel on his laast p&p-rounds for the day I saw that the pigeon feathers had been fanned out quite a bit, but were still there. So I took a picture. And if you think that was it …. not so. Two streets further down I saw something that I took the last photo in this series of. See below. I think there are some pigeons fanciers around who are not very happy.

 

20141106_224044

5 responses to “Je hoeft er het bos niet voor in / You needn’t go into the woods for it

Subscribe to comments with RSS.

  1. mogge Bea
    ja je komt soms ook in de straten , natuur tegen die je niet verwacht
    en de duivenhouders zullen zich wel weer redden
    hopelijk gaan de niet op Sperwer jacht
    geniet de dag

  2. Daar zullen duivenhouders zeker niet blij mee zijn Bea, maar ja ook dat hoort bij de natuur.

  3. Dat was echt wel een belevenis Bea, jammer dat de sperwer je te snel af was, die had wel een lekkere maaltijd en ach duivenmelkers hebben vaak teveel duiven en maken ze dan zelf dood.

  4. tjaaaaa …… ook een sperwer moet eten🙂

  5. dank je Bea
    ook jij een fijn weekend
    ik ga slapen
    geniet de dag

Geef een reactie

