Weer es wat anders / Something else   6 comments

vondeling

 

Vanochtend liet mijn schoondochter Diesel uit. Belt ze me op: wat moet ik doen. Er liep hier een man zijn hond te zoeken. Nu heb ik de hond gevonden en bij Diesel aan de andere kant van de lijn (is zo’n soort politielijn; zitten 2 bajonetsluitingen aan) gedaan, maar wat moet ik nu? De man die hem zocht was in geen velden of wegen meer te bekennen en de hond dreigde een drukke weg bij een tunnel op te lopen. Heb haar gezegd de hond maar mee te nemen hiernaartoe. Heb de – hele brave – “vondeling” in de kennel gedaan en Diesel in de bench. Heb toen de dierenambulance gebeld. Zij kwamen een half uur later.
Het eerste wat een van de twee medewerkers tegen mij zei was: “mooie opvang, kun je hem niet houden”.
De hond was gelukkig gechipt en is teruggebracht naar de eigenaar.

—o0o—

This morning my daughter-in-law went for a walk with Diesel. After a bit she called me on the phone: what should I do. There was this man who lost his dog. Now I have found it and it’s at the other end of Diesel’s lead (it’s a sort of police-lead: you can put it around your shoulders or your waist, so you have both hands free; it has 2 bayonet fastenings), but what should I do now? The man who looked for him was nowhere to be seen any more and the dog was heading towards a tunnel on a busy road. So I told her to bring it here. Put the – very good – dog in the kennel and Diesel in his crate. Then I phoned the animal ambulance. They came half an hour later.
The first thing one of the two employees said to me was, “nice reception, can’t you keep him”.
Fortunately the dog had a chip and was returned to it’s owner.

 

 vondeling - 2 
 

6 responses to “Weer es wat anders / Something else

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pima actie… en ze leefde nog lang en gelukkig. 🙂 🙂

  2. hele goede daad van jou schoondochter
    ze verdiend een bosje bloemen
    gr
    maria

  3. Goede actie van je schoondochter hoor,gelukkig dat het beestje weer terug is bij het baasje.

  4. Wat mooi van je schoondochter en ook van jou natuurlijk, gelukkig dat deze mooie en lieve hond terug is bij zijn baasje!

  5. prima geregeld door schone dochter
    mooi dier ook zo te zien
    en wat vond Diesel van al dit gebeuren ?
    slaap wel

    • Sorry voor het late antwoord Karel, maar er was een probleempje. Had de indruk dat iemand anders had geprobeerd m’n spullen over te nemen en heb dus e.e.a. moeten ondernemen om dat te voorkomen. Is nu (hopelijk) gelukt.
      Diesel was heel enthousiast, maar ook heel braaf. Hij wilde vriendjes worden, maar ik heb ze toch maar apart gehouden. Leek me beter voor de mensen van de dierenambulance. Bleek later ook wel te kloppen, want hij werd zeer nerveus toen ze de andere hond kwamen ophalen.

Geef een reactie

