In wurggreep Kiwi / In stranglehold by Kiwi   4 comments

20150706_090042

20150706_090109

Posted 6 juli 2015 by Cybermum Netherlands in Hobby, tuinieren

Tagged with ,

4 responses to “In wurggreep Kiwi / In stranglehold by Kiwi

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto’s heb je van de kiwiplant gemaakt Bea, misschien volgend jaar een rek waar de plant tegenaan kan klimmen, al zal de boom er niet veel van te lijden hebben, nu nog wachten op de vruchten, het is in ieder geval een heel mooi gezicht.

  2. mogge Bea
    dank je voor je lieve reactie🙂
    ik had niks klaar staan en had een lange dag , dat ik wilde wel slapen gaan
    suc6 met de Kiwi plant
    en geniet de dag

  3. Zo leer je nog eens iets. Ik eet elke dag een kiwi vanwege de hoge concentratie vitamine C en omdat ze zo smakelijk zijn maar dat ze andere planten in de wurggreep houden, wist ik niet. Als ze door blijven gaan met wurgen, krijg je toch een probleem, lijkt me. Sommige slingeraars zijn rücksichtlos. Is dat een bamboe daarachter? De mijne is vorig jaar bevroren terwijl hij beschut stond. Heb het aangedurfd alles wat dood was weg te snijden en gaan hopen en nu is hij weer aan het groeien🙂

    • Daar achter staat idd een bamboe Ilona. En hoewel deze Fargesia Murieliae een niet-woekerende soort is, groeit hij als kool als hij het een beetje naar z’n zin heeft. De mijne heb ik opgekweekt uit zaad van de vorige. Die was gaan bloeien, en stierf toen af.
      Er zijn ook al stukken afgestoken die nu bij anderen in een pot op het balkon staan.🙂
      En af en toe, als ik vind dat hij te groot wordt, snoei ik hem gewoon.

Geef een reactie

